Gå till innehåll

En till som vill köpa en sugga.


Gäst Hellhog

Rekommendera Poster

Gäst Hellhog

Letar efter ett Sugga objekt att rota i.

Allt av intresse!

Nån som vet nån eller har nåt rykte man kan följa upp?

Läste nåt om att det kanske fanns ett i Sveg?? PDT_Armataz_02_02.gif

 

Tack på förhand och snälla maila om nån vet nåt då den kollas dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst H.Hansen

Grattis såg två st i brändåsen sist ingen var till salu en i väldigt fint skick, den andra skulle behöve lite färg, men det är så trevligt att se de i skogen

Bara att grattulera, hoppas det går bra med det som skall fixas på den

Foton ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, Stjärnsund.

Vet om ett Sugga "lik" i Hofors för 20000:- ej prutbart!

Ser ut som en 5000kr bil men den startar och går, har en Cadillac V8.

Mitt första fynd PDT_Armataz_02_08.gif hittade dock ett finare objekt.

Messa om nr och namn till personen i fråga om intresse finnes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde av någon att b 36 var orginalmonterad i bilen från sveg, har används efter kraftledningsgator om ja inte missminner mig. Jag har också b36 a i min sugga men den är ditsatt efteråt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B36:an har aldrig varit originalmonterad men det är lätt att byta.

B36:an satt i snabbe som var en liten dricka/paketbil.

Suggan har bara funnits med ED-motorn en rak 6 cyl sidventilare på 3,7L och 90hk, den motorn satt bla i taxi-droskorna (även de kallade sugga) karossen härstammar även från dessa.

En cheva automat mot B36 låter lite onödigt bättre att slänga i en liten cheva spis istället, det får plats fint bara automaten har kort strut. Fördelningslådan är ju en lös enhet med en liten knut mot huvudlådan så bara en enkel adapter emellan.

 

Och för att svara på ursprungsfrågan så är det ont om suggor och jag känner just nu inte till något fynd ute i smålandsskogarna. Man måste bara ha en sugga (eller tre) PDT_Armataz_02_11.gif

Lycka till med letandet det dyker alltid upp en och annan.
Sugga2009-02-24 21:31:58
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Borggård finns det en sugga i originalskick, visserligen med MYCKET patina på. Jag frågade ägaren om den var till salu och han svarade- nja, kan va bra och ha!!! men allt är ju till salu för rätt pengar. Borggård ligger mellan Finspång och Örebro.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Borggård finns det en sugga i originalskick' date=' visserligen med MYCKET patina på. Jag frågade ägaren om den var till salu och han svarade- nja, kan va bra och ha!!! men allt är ju till salu för rätt pengar. Borggård ligger mellan Finspång och Örebro.

 

MVH//ROB
[/quote']

 

Kontaktinfo?? PDT_Armataz_02_04.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Hellhog

Ja sprang in i ett rykte om en Sugga i Östersund?? ska vara målad i deras läns skölds färger och stå under nå träd?? PDT_Armataz_02_08.gif

Hehe, typ allt ja vet!

 

Suggan i Sveg är inte till salu!

 

Kom igen gubbar skrapa fram lite mer rykten ja kan följa upp nu! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Jag försökte kolla upp den utanför Finspång- men telefonnumret stämde inte längre. Så jag kan kolla först när jag åker åt dom hållen. Tyvärr ser man den inte från vägen- så man måste VETA var den står. men så fort jag ska dit- då kollar jag upp den. Ska kolla på Hitta.se, om jag kan få fram en vägbeskrivning med hjälp av flygfotografierna, så kan dom som är intresserade åka och kolla själva.

Det var ju smidigt. 600 meter norr om Prästköp på väg 51, ligger det en gård på höger sida, det är en krokig väg in dit- kolla sattelitbilderna på hitta.se, och på den gården står det ett antal "projekt", och där stog det en sugga länge. Värt att kolla upp för den som vill.

 

MVH//ROB
OBELIX2009-04-03 22:01:32
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...