Gäst seder Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 hej allihopa är helt ny här och ganska ny ägare till en radiobil 9033 -67a tidigare ägare sa att dom hade renoverat bromsarna, på valpen men det var bara lite luftning kvar!!! har nu försökt att lufta, pumpade igen 0,5L men det är fortfarande luft kvar och broms pedalen tar nästan nere vid golvet, besiktade den nyligen och dom sa där att pedalen bör nog ta tidigare, och nu till det riktigt roliga höll på att flytta i helgen och helt plötsligt så var bromsarna bara borta trots att det finns olja i behållaren. har frågat lite folk om hjälp men ingen har något bra svar på vad det är för problem undrar on någon av er här har något förslag? funderade själv om det kan vara broms servot som har gett upp. tacksam för alla förslag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Välkommen hit Seder justera ut backarna så dom kommer ut till trummorna.......ligger dom för långt ifrån får du det fenomenet du beskriver Och vi vill se bilder på pärlan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ake64 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Kan det vara så att de inte har justerat upp bromsarna heller när de renoverade dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Kan ju säga att om jag köper en gammelbil o dom säger att dom renoverat bromsarn...........då åker dom isär fortare än snabbast då jag är är väldigt noga med hur arbetet är utfört.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst seder Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 kanske är det backarna som behöver justeras ut har inte kommit så långt att jag har börjat att riva i grejorna, till flytten kom ett uthus som har för liten dörr för pärlan, och det har varit lite kallt ute för att meka men tack för tippset skall kolla det när tapeterna har kommit upp i huset, dvs om en månad ca: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst seder Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 bilder kommer så smonign om måste först lära mig att anväda Forumet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 bilen går före tapeterna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Dexxas Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Tapeter....Kvitton på Jeepdelar blir så småningom förträffliga tapeter, kompletterade med div. besiktningsprotokoll och andra livsnödvändiga handlingar...då vet man var man har dom... Såna där blommiga/strimmiga/skitfula pappersremsor är bara bra som skissunderlag vid stora modifieringar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Välkommen hit seder! Hoppas du ska trivas och att du finner hjälp med både bromsar och annat här på forumet. Hasse och Åke brukar ha koll på vad de skriver om, så de tipsen är värda att börja med. Jag har inte själv grejat med Valp, men både på de C3:or jag grejat med och flera biltyper förut har gett att har systemet varit väldigt tomt på olja så bör man börja med att lufta själva huvudcylindern, alltså den som pedalen verkar mekaniskt på. Det görs genom att man skruvar av rören från cylindern, man krumbuktar tillräckligt många och långa fingrar för hålen på den och sen pumpar man så det verkligen kommit vätska igenom hålen ordentligt under tiden som fingrarna blockerat returluft. Så ser man till att inte låta för mycket av den vätskan rinna ur cylindern under tiden man sätter i nipplarna och skruvar åt. Ta bort fingret för respektive hål först bara Därefter börjar man lufta hjulcylindrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst seder Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 ja vi får väl se i morgon hur det blir skall in på ombesiktning för en massa lampor som nu är bytta, misstänker att dom inte tycker det är speciellt bra med så här pass dåliga bromsar om dom mot förmodan skall provköra min valp! jag får väl skriva en rad i morgon och berätta hur det har gått.... tack för alla tips även dom på tapeten, vet inte riktigt om tanten håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 lycka till imorrn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Hej och välkommen Storvik? Gästrikland ? Var bara lite nyfiken om det börjar rulla fler valpar i mina gamla hemtrakter, Å vad gäller bromsarna håller jag med övriga börja med att justera bromsbackarna ute i hjulen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Len Postad 9 Februari , 2009 Rapport Share Postad 9 Februari , 2009 Har valpen servo? trodde det kom först på 202:an Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Dexxas Postad 9 Februari , 2009 Rapport Share Postad 9 Februari , 2009 Vissa av försvarets valpar hade ett vacuumservo monterat, misstänker att det var radiovalparna med tunga skåp som utrustades med dom... Har sett militärvalpar både med och utan servo... Mvh//Dex Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Calle Postad 9 Februari , 2009 Rapport Share Postad 9 Februari , 2009 Jag har hört att bromsservon monterades på de senare årsmodellerna. De tidigare var utan. Själv har jag en 69:a med servo (som jag plockat bort, ska montera ett nytt av något slag). Bromsen funkar utan med det är lite trögt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 9 Februari , 2009 Rapport Share Postad 9 Februari , 2009 nu när jag monterar skivor fram på valpen så tar jag bromsservot från Mb230 ca 83-85 servon med cylindern är lika lång som orginalet är och det får plats på orginalplatsen med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.