Gå till innehåll

akut bromsproblem


Gäst seder

Rekommendera Poster

hej allihopa

är helt ny här

och ganska ny ägare till en

radiobil 9033 -67a

tidigare ägare sa att dom hade renoverat bromsarna, på valpen

men det var bara lite luftning kvar!!!

har nu försökt att lufta, pumpade igen 0,5L men det är fortfarande luft kvar

och broms pedalen tar nästan nere vid golvet,

besiktade den nyligen och dom sa där att pedalen bör nog ta tidigare,

 

och nu till det riktigt roliga höll på att flytta i helgen och helt plötsligt

så var bromsarna bara borta trots att det finns olja i behållaren.

har frågat lite folk om hjälp men ingen har något bra svar på vad det är för problem

 

undrar on någon av er här har något förslag?  funderade själv om det kan vara broms servot

som har gett upp. tacksam för alla förslag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit Seder

 

justera ut backarna så dom kommer ut till trummorna.......ligger dom för långt ifrån får du det fenomenet du beskriver   Och vi vill se bilder på pärlan  PDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju säga att om jag köper en gammelbil o dom säger att dom renoverat bromsarn...........då åker dom isär fortare än snabbast då jag är är väldigt noga med hur arbetet är utfört..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är det backarna som behöver justeras ut

har inte kommit så långt att jag har börjat att riva

i grejorna, till flytten kom ett uthus som har för liten dörr

för pärlan, och det har varit lite kallt ute för att meka

men tack för tippset skall kolla det när tapeterna har kommit upp

i huset, dvs om en månad ca:PDT_Armataz_02_07.gif

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tapeter....Kvitton på Jeepdelar blir så småningom förträffliga tapeter, kompletterade med div. besiktningsprotokoll och andra livsnödvändiga handlingar...då vet man var man har dom...

Såna där blommiga/strimmiga/skitfula pappersremsor är bara bra som skissunderlag vid stora modifieringar...PDT_Armataz_02_10.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Välkommen hit seder! Hoppas du ska trivas och att du finner hjälp med både bromsar och annat här på forumet. Hasse och Åke brukar ha koll på vad de skriver om, så de tipsen är värda att börja med.

 

Jag har inte själv grejat med Valp, men både på de C3:or jag grejat med och flera biltyper förut har gett att har systemet varit väldigt tomt på olja så bör man börja med att lufta själva huvudcylindern, alltså den som pedalen verkar mekaniskt på. Det görs genom att man skruvar av rören från cylindern, man krumbuktar tillräckligt många och långa fingrar för hålen på den och sen pumpar man så det verkligen kommit vätska igenom hålen ordentligt under tiden som fingrarna blockerat returluft. Så ser man till att inte låta för mycket av den vätskan rinna ur cylindern under tiden man sätter i nipplarna och skruvar åt. Ta bort fingret för respektive hål först bara PDT_Armataz_02_32.gif Därefter börjar man lufta hjulcylindrarna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vi får väl se i morgon hur det blir

skall in på ombesiktning för en massa lampor

som nu är bytta, misstänker att dom inte tycker det

är speciellt bra med så här pass dåliga bromsar

om dom mot förmodan skall provköra min valp!

jag får väl skriva en rad i morgon och berätta hur det har

gått.... tack för alla tips även dom på tapeten, vet inte riktigt om tanten håller med

PDT_Armataz_02_07.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hej och välkommen Storvik? Gästrikland ?

Var bara lite nyfiken om det börjar rulla fler valpar i mina gamla hemtrakter,

 

Å vad gäller bromsarna håller jag med övriga börja med att justera bromsbackarna ute i hjulen PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa av försvarets valpar hade ett vacuumservo monterat, misstänker att det var radiovalparna med tunga skåp som utrustades med dom...

Har sett militärvalpar både med och utan servo...

 

Mvh//Dex
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att bromsservon monterades på de senare årsmodellerna. De tidigare var utan. Själv har jag en 69:a med servo (som jag plockat bort, ska montera ett nytt av något slag). Bromsen funkar utan med det är lite trögt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu när jag monterar skivor fram på valpen så tar jag bromsservot från Mb230 ca 83-85  servon med cylindern är lika lång som orginalet är och det får plats på orginalplatsen med PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...