Gå till innehåll

Nybliven ägare


Gäst Gramse

Rekommendera Poster

Jahapp så var man nybliven terrängbilsägare PDT_Armataz_02_01.gif

Fin brandbils202a med frihjulsnav, blåljus, siren och komradio samt minimalt med rost.

Och inget om utryckningsfordon i regbeviset=tuta och köra PDT_Armataz_02_05.gifPDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök stå emot efter en provkörning i terrängen... PDT_Armataz_02_44.gif

Att den dessutom gick bra, i princip är rostfri och hade nyservat bromssystem inklusive bytta bromscylindrar runt om gjorde inte valet svårare PDT_Armataz_02_01.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kod 75 betyder enbart att fordonet har karosstyp brandfordon, utryckningsfordonsregistreringen skrivs separat på annat ställe i regbeviset. Regbes krävs inte pga att det står kod 75 i regbeviset allt enligt transportstyrelsen tidigare idag.

Blåljus och siren kan sitta kvar om de bevisligen är obrukbara dvs kablage och strömställare saknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Jag håller ju på och omvandlar en kapellvalp till en brandbil, och jag har ett riktigt blåljus som ska sitta på den. En god vän som följer detta med stort intresse är polis, han har själv ett intresse i gamla volvobilar och vi hjälper varandra med delar och sånt. Jag frågade honom vad han hade för åsikt om att jag skulle ha blåljus på valpen- och hans åsikt som polis då, Hans svar: Så länge jag inte använder det, och påkallar fri väg finns det inget som hindrar mej att ha blåljuset på taket. Med det svaret känner jag mej lugn och kommer EFTER besiktningen att montera mitt blåljus. Ett blåljus som för övrigt är stulet från en polisbil, samtidigt som poliserna satt i bilen, detta hände någon gång i mitten på -80 talet, så det är preskiberat nu. Men inte bortglömt- När jag träffar någon av poliserna idag- skrattar vi gott åt alla hyss vi ungdomar gjorde i Söderköping på den tiden.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Gramse, Det är en -63:a. Från början då en vanlig kapell-krigare, men kommer att uppstå som en pick-up i brandförsvarets kostym med allt vad det innebär.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har du rätt- dom blåa kom med den så kallade blåljusreformen. Det har min vän polisen också påpekat. Men det stämmer inte med den bilden jag har från den tiden jag bodde bredvid brandstationen som barn. Det är ju fullt möjligt att dom hade en äldre bil som fått hänga med ett tag och upplevt alla dom stora förändringar som gjorts.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic.....

Hittade ett blått grogg glas på ett biltak i samband med lite kravaller på campingen i Orsa midsommarafton ca -77 nångång....

Det satt fem biffiga stockholmare i en svartvit bil som vi motorburna ungdomar vickade upp i sidled....

Kan vi ha varit ett hundratal runt bilen tro??

Bägge grogg glasen försvann utan att nån ville stiga ur bilen....=)

Nu är det nog preskiberat....även om jag naturligtvis var oskyldig.....PDT_Armataz_02_03.gif

 

Dex
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...