Gå till innehåll

Vehicle Blueprints and M90 Cammo


Gäst Sugga

Rekommendera Poster

I've got a question from Milan that I hope someone can help him with:

(I didnt found anything usefull when i searched but I know it has been questions about it before)

Dear friends,

I'm very interested in Swedish Vehicle Splinter camouflage pattern.

I have plan to do some scale models as well 3d profiles and I would like to know if you have blue prints.

I was not able to find color values(RAL) for splinter either.

ANy army manual, profiles...will be helpful.

Thank you so much,

Milan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

As I understand it the terms "splinter" or "splinter pattern" generally refers to a camouflage pattern with straight edges. The names origin is probably from the german splinter pattern "Heeressplittermuster 31": 

spltmed.jpg

 

The Swedish M90 pattern is often refered to as Swedish splinter pattern.

 

The Swedish Army term for painting things in camouflage pattern is "mönstermålning". The manual for this can be found here: http://www.soldr.se/ click on the link M90 Cammo. I also have this in pdf-format but with lower resolution, send PM if wanted.

 

I believe that the pattern on the canvas of the 1111 was designed by the company Barracuda (now a part of SAAB).

 

Kjell

 
Kilen2009-02-20 09:53:21
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har frågat om detta tidigare, är det någon som har en högupplöst kopia på "Typex.7" från Anvisningar för mönstermålning? Det verkar som att alla exemplar från nätet kommer från samma scanning. Den är omöjlig att förstora upp så att man kan måla efter den.

 

Kanske nån har själva skriften "Anvisningar för mönstermålning"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamenharmansett! Den var ju i hög upplösning. Jag missade det vid första kollen. Jag har sett den med döskallen i lägre upplösning tidigare?

Typex. 7 verkar ju att vara använt i praktiken också!

 

Daniel, om det går att få ut lite skärpa till ur originalet skulle det vara snällt om du kunde scanna Typex. 7 i ännu högre upplösning.

 

// Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte printa i A3 men jag antar att 600 DPI på A4 blir rätt bra upplösning!

Själva mätningen tänkte jag göra i ett bildprogram så A4 blir fint.

Tackar för hjälpen!

 

SBA1112009-02-22 22:53:19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...