Gå till innehåll

Auktionen i Karlstad i våras


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

De här bilderna tog jag i samband med att jag köpte min 1313 i våras.

 

1. Dagen före auktionen åkte jag till en kompis i Karlstad. Det vart förstås biltjöta hela kvällen och eftersom vi inte setts på ett tag vart det sent. Tack för inkvarteringen Björn! Den här bilden tog jag på vägen dit, jag ville ju reka läget lite. Den jag köpte syns inte, men den stod till höger om ambulanserna längst bort.

 

20060928_211944_Karlstad1.JPG">

  

2. Elvaelvorna var först ut av terrängbilarna, efter ett sextiotal bandvagnar. En av de här bilarna tillhör Beau här på forumet. Har för mig den längst till höger, skymd bakom de tre som syns.

 

20060928_212515_Karlstad2.JPG

 

3. Lördagen kom med en av vårens första värmedagar. Det var MYCKET folk, mycket mer folk kom efter att den här bilden togs strax efter auktionens början. Elvaelvorna på bild nummer 2 stod ute vid staketet rakt bakom det vita tältet.

 

20060928_212602_Karlstad3.JPG

 

4. Utropen av 30-bilarna i full gång. På flaket på den lilla lastbilen står utroparen. Man lärde sig så klart hans stämma och jargong... Kommentaren jag hörde från en av besökarna frampå eftermiddagen var "Nu har den där fan hållit på sådär HELA DAN, går han på WD40 eller???"

 

20060928_212617_Karlstad4.JPG

 

5. Bilen närmast kameran blev min! Kompisen Björn sitter i och undrar nog vaffan jag ska med den till egentligen. Bilen bredvid köptes av en kille från Borås och det visade sig att det gänget inte köpte så mycket som de tänkt, så de körde hem min bil till Nässjö, trots skaplig omväg en lördagkväll nr det var en offroadträff i Borås som de säkert hellre hade varit på. Det kallar jag kamratanda! Big%20smile

 

20060928_212630_Karlstad5.JPG

 

6. Killarna från Borås var inte ledsna. "Hur ska ni få hem eran bil?" var min fråga innan jag visste. "Vi har lastbil." vart svaret. "Aha, en maskintrailer då eller?" "Nä, en europasemitrailer med kapell." "OK, så ni har ramper å köra upp på då?" "Nä, det finns väl alltid nån kulle att backa intill?" Och så ett flin... "Men nu måste vi gå och kolla om vi kan få in bilen i trailern på nåt vis, jag hade inte räknat med att den skulle vara så hög." "Va? Och hur gör du om det INTE går?" "Äh, det löser sig." Åsså flin igen. En stund senare kommer de tillbaka och säger: "Man ska ju ha lite tur också. Det gick rulla fram kapelltaket. Så nu går det."

Hade jag chansat på en enda av de parametrarna, så hade hela min hemtransport gått i stöpet, men vissa klarar sig med en axelryckning... Kul grabbar det där.

 

Så när de kört mitt ekipage till Nässjö, så backade de ner i det här diket efter att ha fällt upp underkörningsskyddet bak under. Så var det bara att backa av. Smidigt va? LOL Fast stenen till höger i bild såg jag till att backa på ordentligt. Ermm Klantigt av mig, eftersom en av grabbarna upplyst mig om att jag hade en sten bakom och att utrymmet precis räckte. Men ivrig som en tvååring och minne kortare än näshåren, så skulle jag så klart backa mig FRI och BÖRJA KÖRA GENAST!!! Jippiiii -bonk...

 

20060928_212713_Hemma1.JPG

 

7. Nyförvärvet solar sig. Rätt stöddig egentligen, med det där skåpet. Och så bökigt att köra med på träffslingorna var det inte heller faktiskt. Nästan så jag ångrar att jag skar ner det.

 

20060928_212732_Hemma2.JPG

 

8. Jag kunde inte köra bilen till garaget på en gång, så jag ställde den på jobbet. Därifrån fick jag hjälp med transporten de sista fyra milen med en granne. En BM 2654 är en stadig bit med 140 lågvarviga TD60-hästar och maskintrailern såg inte särskilt ansträngd ut med flugviktaren TGB1313 uppepå. 

 

20060928_212754_Transport1.JPG

 

20060928_212810_Transport2.JPG

 

9. Jaja, nyhetens behag, jag var ju bara tvungen...LOL

 

20060928_212823_Transport3.JPG

 

10. Jahopp, så var det dags för en första provkörning. Tilltogs i gårdens hage, en enkel match för en Kronbil!

 

20060928_212842_Provkörning1.JPG

 

omega24v2006-09-28 22:58:29
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Det var den auktionen jag skulle åka på, men så gjorde jag inte det för

jag hade inte fått såldt min gamla 11:a bil.... men jag fick ju min

från Karlstad i alla fall, men bara via BJM i Nossebro.

 

 

 

Ser ut som det var folksamt smiley1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här... förbannat suger på en 13bil... för det är det som går på

 

mitt körkort. Frågan är vad frugan säger med både en 11 och en 13 på

 

gården.

 

 

 

 

frugan .....hyshh.... byta de om ' date=' hon ser vel inte non forskjell  [img']smileys/smiley18.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vil ha en 13 bil metal top  smiley19.gifsmiley19.gif

 

Japp' date=' en karossbil har HELT KLART sina fördelar. Över två meter lastutrymme bakom lastgallret och möjligheter till enklare övernattningar utan ombyggnationer. Men jag har lite lösningar på g för att kompensera den bristen på min egen bil... [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley2.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> da er vel ikke villvo

 

 

 

 

 

 

 

Inte? Du har ju tält PÅ bilenhttp://www.terrangbil.net/_forum/smileys/smiley4.gif" height="17" width="17" align="absmiddle" alt="Big%20smile" />

 

 

 

yeah right smileys/smiley36.gif' alt='smiley36.gif'> smiley36.gif

 

 

 

en froga...har lite bilder her på pc....men de er for stora.....hur minimera....til 100 kb ?? jag undrar smiley23.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna dem i paint. Spara där ner dem med annat namn, så du inte ändrar din ursprungsbild om du vill ha dem kvar. Sen går du upp till menyn och väljer "bild". Välj "ändra storlek" och skriv samma procentsats i höjd och bredd. Sen är det bara att laborera. Välj "attribut" i samma rullgardin, där ser du hur stor plats bilden tar när du sparat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna dem i paint. Spara där ner dem med annat namn' date=' så du inte ändrar din ursprungsbild om du vill ha dem kvar. Sen går du upp till menyn och väljer "bild". Välj "ändra storlek" och skriv samma procentsats i höjd och bredd. Sen är det bara att laborera. Välj "attribut" i samma rullgardin, där ser du hur stor plats bilden tar när du sparat den.[/quote']

 

 

 

hur manga piksels må de ner i ???? smiley17.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det vet jag inte. Men om du tittar i "bild"-"attribut", så står "storlek på disken" (på svensk version förstås) där. tex 119 724 bytes. omega24v2006-09-28 23:24:15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...