Gå till innehåll

Kompressorpump


Gäst Seglarn

Rekommendera Poster

Gäst Seglarn

Söker en 12 volts pump av bra kvalité. Ska med på min Trans Asia resa med Land Cruisern (12 volt).

Någon som har tips på en bra kompressor som inte är allt för stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Micked

t-max och arb har några modeller som borde vara av bra kvalitet. Å

andra sidan har min kompis använt en Biltemas pump i tio+. Det är ett

och annat 33-35" däck som har blivit fyllt med den pumpen. Dock tar det

tid....

 

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Jag kan med gott samvete rekomendera SWEDOLS 12 v pump,

Den kör jag upp mina däck från .0.5 till 1,5 runt om på 15 min utan att den går tillstymelse till varm

tror den kostar 300 kr och har påskruvbart munstycke till ventilen så man slipper otätheter där, med slang och el kabel räcker den gott och väl runt till alla hjulen,

Fylde ett tomt resevhjul fån 0 till 4,0 på under 20 min

 

 

Ja så till nästa sak som kompisen sponsrade med och jag skall utprova åt han

 

 

En SAFARI 4x4 AIR PUMP

tn_DSCN1156.JPG

tn_DSCN1159.JPG

 

 

Den är både för fast montage i fordonet samt som bärbar enhet

tn_DSCN1162.JPG

tn_DSCN1168.JPG

 

 

Ja så lite Specificationer som medföljer

Model No:TY-2007 H

Voltage:12V-13.5V

Current consumption: Max 14 Amp.

Flow Rate: 40L Min

Max Pressure: 10 Kg/cm2 (143psi)

Working Pressure: Max 7 Kg/cm2 (100psi)

 

 

Weight: 2,2 Kg

Dimentions: 167x93x157 mm

Ambient Temperature: - 20 Grader C- +80 Grader C

 

 

Ja att det inte är någon Proffs kompressor som gör att detta är den man klarar sej med ute är jag ju väldigt medveten om.

 

Men för att trycka i tillräckligt i däcken så jag kan köra hem eller

till närmaste ställe där det går att få upp trycket till de 1,2 som jag

kör på oftast att köra hem på funkar den säker bättre än den i plast

jag har i dag.

 

 

Skruvnippel för fastsättning i ventilen finns på den extra långa slangen.

denna kommer att monteras på lämpligt ställe på Valpen och provas under

lite olika förutsättningar. men med en strömbrytare i hytten eller på

lämpligt ställe så jag slipper använda Cigg uttagetutaget.

 

 

 

Jag återkommer med en utvärdering av den så småningoming om

 

Ja utväreringen då fullt betyg funkar klockrent til det den är gjord för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Guests

En sådan hade en av prototyp förarna i sommras.......tog en jävla tid innan det var  0.20 bar i däcken på 46" så 40L/min tror jag inte ett skvatt på

 

Bättre att köpa en av mina York kompressorer PDT_Armataz_02_02.gif
Hasse2009-03-07 17:06:26
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det var underligt klart jag har ju bara 280/85-16 på min valp men på dem fungerar det utmärkt, körde på mycket stenhällar förra lördagen och sänkte trycket till 0,45 bar bak 0,60 fram, och pumpade upp dem till 1,5 bar, klart under 20 min med en del småprat mellan och flytt av pump.

46 or kräver ju lite ner luft innan det händer något, men 0,2 bar borde inte ta så lång tid PDT_Armataz_02_12.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst SBA111

Det ser ut som en sån kolvpump som jag hade för x år sedan. Det sitter  backventiler i den. Luftmängden beror på dagsformen på dom ventilerna. Det blurrar som vanligt när pumpen går, men det blir inget. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...