Gå till innehåll

Renovering av fördelningslåda (VALP)


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Hallå nu har lagrena och packboxar samt packnings sattsen till min fördelningslåda kommit.

Nu är det inget jag tvekar eller direkt funderar över när jag skall riva den, bra tipps finns på PDF här på forumet.

Men tänkte ändå höra om det är något som man måste ta det extra försiktigt med eller om någon har bra tipps på metoder/verktyg som underlättar renoveringen.

Har rivit många vanliga växellådor så dem kan jag en del om,men har inte haft anledning att riva en valpfördelningslåda förän nu, så alla tipps och bra metoder tas tacksamt i mot

Mvh H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Guests

Det enda är ju att muttern som håller utgående medbringare bak sitter så ma får skitsmak när man ska lossa den......om man inte kör med 1" maskinen PDT_Armataz_02_29.gif annars är dom väldigt basic i sin uppbyggnad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

HEHE ja den lossade jag med STORA avdragaren när handbromsbackarna byttes, i med 4an låg på med stora spärrskaftet och ett rör som mothåll i marken och släppa upp koplingen lite sakta, en ljudlig smäll så var den loss  PDT_Armataz_02_23.gif

Skruvade bort den igen för några vecor sedan när jag kollade lite på lådan, då räckte det med stora spärrskaftet för att dra loss den PDT_Armataz_02_39.gif,

Ja då är det väl bara att börja riva när tid finnes PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...