Gå till innehåll

Vulkade gummin i fram axeln


Gäst k-mattias

Rekommendera Poster

rivas ska de göra i borås-trakten också. Blir till att byta dessa sur-gummin, ska också hinnas med att lägga slang och montera winsch, innan Annandagen då det är körning här i Borås.......Hoppas många härifrån kommer!!!!

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 * Jag har hört att volvo skall höja priset ganska rejält på damaskerna eftersom de börjar ta slut på lagren,, Men det är bara som jag hört *

Med tanke på att det finnes 68 st i central lager och 40 st ute på Volvo lastbils verkstädernas reservdelslager samt att ett nytt parti är på väg in den 20 december till centrallager tror jag inte att det blir någon brist vara.

m.v.h

JP
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

 * Jag har hört att volvo skall höja priset ganska rejält på damaskerna eftersom de börjar ta slut på lagren' date=', Men det är bara som jag hört *

Med tanke på att det finnes 68 st i central lager och 40 st ute på Volvo lastbils verkstädernas reservdelslager samt att ett nytt parti är på väg in den 20 december till centrallager tror jag inte att det blir någon brist vara.

m.v.h

JP
[/quote']

 

Kanon gött att höra att det var ett illvilligt rykte bara!!smiley32.gif

mvh Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 month later...
Gäst Lerkungen

Lappade ihop min damask med vulk och lappar. Funkar rättt okej men det är bara en tidsfråga innan de sticker igen. Ålderskrämpa skulle jag tro.

Någon som har/kan volvos artikelnummer på damaskuslingarna?Lerkungen2007-05-16 21:29:19
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lerkungen
borde inte vulktape funka som provisorisk lagning ?

 

Om du menar självvulkande tape på rulle så provade jag den men 2 problem kom ganska omgående.

 

För att vulktapen ska funka bra så skall den sträckas en hel del vid applicering för at tden ska dra sig samman och på så sätt få packade lager, säkrare vulkning. Risken är mkt stor att tapen då drar ihop hela damasken för mkt. Problem 2 jag fick var att med 2-3 lager vulk så gick inte damasken så bra att vrida i sidled för tapen blev för stel i sidledsrörelsen.

 

Mina erfarenheter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lerkungen

Nu har det testats mer praktist hur det blev med att vulka ihop damaskerna och är dom inte för spröda så fungerar metoden riktigt bra. Visst, nya är att föredra men om ekonomin sätter käppar i hjulet så får man lösat på annat sätt. Rekommenderas att hålal koll på oljenivån i hjulväxeln ifall man fått in vatten el dyl. Syns ju direkt i chokladen som blir. Då är damasken otät igen.

Har kört en träff nu och mina är ok i lagningen fortfarande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst bertilsigurd1

Aktuellt pris på Altyco ligger på 100 lappen mer än Volvo, ca 1150 kr. Hyfsad inflation när han tog 750 kr för ett par år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...