Gå till innehåll

Min första Sugga.


Rekommendera Poster

Gratulerar till en trevlig bil. PDT_Armataz_02_43.gif Känner inte riktigt igen instrumentbrädan. Vad är det för instrument du har där friskluft och mörkerbelysningsreglage brukar sitta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellhog

Vet inte riktigt vilka instrument du tänker på??

Sitter en volt och vattentemp mätare i den som inte är orginal dock, om det är dom du tänker på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Du vet inte om de som stog i hallen hos den gamla bilförsäjlaren mellan valbo och rörberg finns kvar ? han hade då 2 st suggor i sin plåt hall för några år sedan. vet att de stog ute i många år sedan när han la ner störe delen av försäljningen fick de komma innom hus, nu var det en massa år sedan jag var där, men jag brukar fundera om de står kvar i den gamla bilhallen än i bland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellhog

Nej dom såldes ut när han gjorde kunkurs, den gröna är den jag äger och den röda ska jag äga innom snar framtid PDT_Armataz_02_41.gif hehe

En kille i Årsunda ropa in båda bilarna för 15000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellhog

Tänkte väl skaffa större däck... När ja får råd.. Kanske stoppa i en Cheva 454:a i den, men det verkar vara en del jobb med det.

Flytta bak fördelnings lådan och sånt.

Vi får se vad som orkar göras och vad plånboken säger.

Den är ett grymt monster redan som den är!!PDT_Armataz_02_12.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_03.gif Flytta tillbaka fördelningslådan.? Menar du byta motor och då kommer växellådan längre bak så då flyttar jag fördelningslådan också. Eller skall du bara flytta fördelningslådan. Detta var intressant.  Du måste förklara.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellhog

Ja korrekt!

En cheva motor med automatlåda får inte plats mellan kylaren och fördelnings lådan om ja förstår saken rätt, ca 20cm saknas.

Har dock en kompis med en ram som detta ingrepp redan är gjort på.

Man kanske ska lura av han den.

Men.. allt kostar en massa pengar och en hel del tid, och tyvärr har ja inget just nu så det får bli i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Hellhog
Ja korrekt!

En cheva motor med automatlåda får inte plats mellan kylaren och fördelnings lådan om ja förstår saken rätt' date=' ca 20cm saknas.

Har dock en kompis med en ram som detta ingrepp redan är gjort på.

Man kanske ska lura av han den.

Men.. allt kostar en massa pengar och en hel del tid, och tyvärr har ja inget just nu så det får bli i framtiden.

 

[/quote']

 

Finns dock långa OCH korta strutar på cheva lådor, och använder man en kort en så slipper man flytta fördelningslådan! *Pust*

Man lär sig så långe man lever! PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ROADKILL

Jag har fyra Sugga fälgar liggandes. Ytterdiameter på fälgen 16,5. Kommer inte ihåg bredden, men de är anpassaede för Bogger 44". Vore kul om de hittade sin plats på en Sugga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellhog

Ska åka och hämta 44" som redan sitter på Sugga fälgar idag!!!

Fan va ja vill besikta den och brumma ner på stan! PDT_Armataz_02_44.gif

Men lär byta framruta och kanske ett bladfjäder paket i fram först.

Återkommer med nya bilder på pärlan efter däckbytet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellhog
Jag har fyra Sugga fälgar liggandes. Ytterdiameter på fälgen 16' date='5. Kommer inte ihåg bredden, men de är anpassaede för Bogger 44". Vore kul om de hittade sin plats på en Sugga. [/quote']

 

Hade du tänkt dig för pris på dem då??

Har en kompis som också vill ha sugga fälgar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 4 months later...
Gäst Hellhog

Går segt.. mycke jobb och familj just nu.. Men allt har sin tid.. Funderar på att sälja min.. och köpa en annan sugga i stället.. Ska kasta ut den på Ebay eller så.. Om ja orkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul att få se dig och Suggan på Tuna nån gång. Vi har ju alltid körning första lördan i månaden. Och du har ju mindre än 1 km från garaget till körområdet...

 

 

 

Eller så lämnar du bilen hemma och kommer upp och grillar lite korv med oss och snackar offroad förståss!

 

 

 

Välkommen!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...