Gå till innehåll

GMC -43


Gäst Mikael S

Rekommendera Poster

Gäst Mikael S

Då har jag hämtat GMCn i dag.

Kommer bli en rullande renovering av denna...

Först ska den fixas i ordning så den kan besiktas (bara förreggad i sverige)

 

Lastning av Ben Hur släp:

27007945.jpg

 

O sen GMCn

27007946.jpg

27007948.jpg

Ställde den hemma hos kompisen så länge. Han har en smörjgrop, så det underlättar lite att fixa till den där.

27007950.jpg

27007951.jpg

Hittade en instruktionsbok under sätet... Någon som vill ha den?

27007953.jpg

Lite övrigt reparerande:

27007952.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst Mikael S

Jaha.. Idag är det dax att göra reg bes och vanlig bes... Massor med fula lampor och reflexer sitter det på nu... Återkommer med resultatet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mikael S

Ja regbes var inga problem. Sen fick jag anmärkning på den "vanliga" besiktningen.. Mina gula lampor sitter 105cm från marken... och dom får max sitta 90cm från marken.... Ja ja... Dom ska ju av när det är klart i alla fall... Så det är en tvåa på det... Löjligt nog....

 

Sen anser dom att jag ska krångla dit sidomarkeringslyktor oxå... Samma där... försvinner ganska snabbt...

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Hej Mikael S,

Grattis till besiktningarna, Tråkigt att du måste tillbaka bara. Det var ju inga jättebekymmer i alla fall! Jag ska besikta valpen i morgon- hoppas på tur!

 

Med gula lampor, menar du det som förr kallades varsel-ljus? Som lyser framåt hela tiden så fort motorn snurrar?

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mikael S

Sorry reflexer skulle det vara!

Får ju int eha röda reflexer på sidorna som det är orginal, utan jag bytte dom till gula o satte tillbaka dom i samma hål.. Men nej... Så fick det inte vara...

Men.. tillbaka o så behöver jag ALLDRIG mer dit igen! Det är det bästa av allt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mikael S

Lite uppdatering om besiktning osv.

Oerhört fula lampor o skyltar för att klara besiktningen:

28394467.jpg

28394468.jpg

På vägen hem från besiktningen krånglade förgasaren.. Lite rengörning så gick den igen..

Mats skruvar:

28394469.jpg

Mats hittade en orginal tyg hink att hänga bak i draget oxå.. (oanvänd) Märkt US 1944

28394470.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mikael S

Nytta o nytta... Hämta vatten, fylla med is o ha ölen kyld när man kommer fram??? Eller bara en kul grej att ha dinglandes på draget... PDT_Armataz_02_05.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kalkyl

Jagt tror att han gillar att skruvaPDT_Armataz_02_03.gif..... eller kan det vara så att bilden är tagen just när han märker att det fungerar igenPDT_Armataz_02_43.gif..... eller så smilar han bara upp sig för fotografenPDT_Armataz_02_11.gif

 

MVH Kalkyl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...