Gäst JDW Postad 14 April , 2009 Rapport Share Postad 14 April , 2009 Hittar ingen översikt på vaccumsystemet i min verkstadshandbok, har läst "överallt" o tom i registren! Har nåt vagt minne att jag sett det men.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 17 April , 2009 Rapport Share Postad 17 April , 2009 Vacum och diffspärrar hittar du lite här och där bl.a. på följande sidor: Kapitel 3 sid. 38:6 - 38:7 -"- 38:11 - 38:15 Kapitel 4 sid. 40:8 - 40:9 -"- 46:1 - 46:7 Börja med att läsa ovanstående sidor. Kan nog finnas fler. Har haft flera fel på manövreringen av diffspärrar och ritade upp ett eget system hur det fungerar. Mina fel på tgb 1111 vid köp på auktion i Karlstad var: 1. Läckande vred (O-ringen) 2. Ena vacumkontakten ur funktion 3. Igensatta vacumledningar (två st) 4. Membranet på framaxeln hade liten spricka Till råga på allt djävulskap efter jag fått repererat hela vacumsystemet så kom det en mus och gnagde av en vacumslang under bilens vinterförvaring i en lada. Jag vågar påstå att jag arbetat mer med vacumsystemet än de flesta. Ta dig god tid. Gör en egen ritning över systemet och tänk dig in i det tills du är helt klar över hur det fungerar. Sedan sätter du igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 17 April , 2009 Rapport Share Postad 17 April , 2009 Tack, var iofs primärt ett led i felsökning i annan tråd. Men jag tycker det hänger "öppna" vaccum slangar o delvis avgnagda lite här o där så en större översyn är nog behövlig iaf. slangarna börjar ju bli till åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.