Gå till innehåll

Fram DIFF i en Valp/Dagens gåta


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Gäst Bajon1

HiHi....Efter att ha vatt inloggad på msn så kan jag svara på den frågan.PDT_Armataz_02_03.gif

Men jag låter er andra få en chans att svara PDT_Armataz_02_02.gif
Bajon12009-04-19 00:12:35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

ARB finns väl inte till valpaxlar?

När det gäller ARB så vet jag inte. Tittade inte på dem eftersom jag har bara AirLockers.

Jag körde LockRight för att pv-jeep har rekommenterat den högt samt priset. Köpte den hos East Coast Gear Supply i North Carolina (REDNECK COUNTRY). Fick hjälp av Chase som är ägaren' date=' KANON kille. Chase har dem bästa priserna på nätet som jag och Daniel har kunna hitta.

Sen finns där en nyare variant som ska funka lika bra när den diffar men som en limited slip. Den är lite dyrare...

Jag köpte 2 för att jag funderade på att byta drivaxlar i bakaxeln och montera den andra. Men jag funderar nu på att in en PowerTrac istället. SÅ om det finns någon som är intresserad så kan ni få köpa min extra LockRight  för självkostnadspris. 3950kr där det är själva kostnader för LockRighten, frakt, tull och moms.
Tyvärr är det så nu för tiden att allt som fraktas till Sverige åker fast i tullen....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan


 

"Lite" bilder PDT_Armataz_02_07.gif Well thats a goddamn understatementPDT_Armataz_02_07.gif skit snyggt foto dokumentation !

Det ska upgradera  "FORREST RUMPIN`MACHINE!"en bit PDT_Armataz_02_02.gif

 

Hva er next ? Power steering ? Skivor rundt ? TBI ? Diesel ? 5 speed tranny ?

 

 


PDT_Armataz_02_07.gif Tack! pv-jeep kommer sen med mer detaljerad text som vi lägger upp som ett reportage.

Power steering? JA

Skivbroms? JA

Diesel ? Om jag hittar en till ett bra pris i kanon skick med en 5 växlad låda...

Men det som står på tur är: 

1. En helt ny kaross från JP Teknik! PDT_Armataz_02_02.gif

    Vinschen monterar jag fram i hålet bakom grillen. Funderar även om man ska dra den sen bakåt under bilen via Valpens original linstyrningar för att fästa kroken bak. Då kan jag vinscha fram eller bakåt.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Lite" bilder PDT_Armataz_02_07.gif Well thats a goddamn understatementPDT_Armataz_02_07.gif skit snyggt foto dokumentation !

Det ska upgradera  "FORREST RUMPIN`MACHINE!"en bit PDT_Armataz_02_02.gif

 

Hva er next ? Power steering ? Skivor rundt ? TBI ? Diesel ? 5 speed tranny ?

 

 

PDT_Armataz_02_07.gif Tack! pv-jeep kommer sen med mer detaljerad text som vi lägger upp som ett reportage.

Power steering? JA

Skivbroms? JA

Diesel ? Om jag hittar en till ett bra pris i kanon skick med en 5 växlad låda...

Men det som står på tur är: 

1. En helt ny kaross från JP Teknik! PDT_Armataz_02_02.gif

 Vinschen monterar jag fram i hålet bakom grillen. Funderar även om man ska dra den sen bakåt under bilen via Valpens original linstyrningar för att fästa kroken bak. Då kan jag vinscha fram eller bakåt.

 

Är det inte synd att bygga sönder din orginalare, tänkte på diesel 5 vxl ny kaross mm.

 

Kanske bättre idee att lägga ett bud på en färdig bil.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
 

Är det inte synd att bygga sönder din orginalare, tänkte på diesel 5 vxl ny kaross mm.

 

Kanske bättre idee att lägga ett bud på en färdig bil.


Ingen dum idé men.

Valpar it det skicket jag vill ha finns tyvärr inte överhuvudtaget. 

Men en ännu större anledning..... då är den just det, färdig och inte "mitt".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
Om herrarna hade jobbat lite mer och fikat lite mindre hade det gått mycket fortarePDT_Armataz_02_03.gif

 

Men det var supergott ficka bröd!

Tack!

/Anneli/

Ja men att du lagade en så god lunch och bryggde så gott kaffe hjälpte inte tidsplanen heller' date=' men jag klagar inte!

Tack Anneli!

eftersom du är nu medlem här betyder det att du har arvt en av bilarna eller blir det tillökning på uppfarten?[img']smileys/PDT_Armataz_02_10.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Anneli

Svårt att skriva när en hund går på tangenterna. Jag menar fikabröd.

Som svar på frågan: Allt som bor på uppfarten är även mitt.

Jag är ju gift( jag har flest ringar så jag bestämmer)PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
 Jag är ju gift( jag har flest ringar så jag bestämmer)PDT_Armataz_02_02.gif

(och jag fortsätter mitt kamp att Monica inte ska umgås med er) [img']smileys/PDT_Armataz_02_05.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...