Gå till innehåll

VPL-Skylt


Gäst Myrsloken

Rekommendera Poster

Gäst Karl XI

Ja hakar på. Fick 2 då  arme flyget marin flyget och och flygvapnets

 

helikoptrar blev hkp flottiljen.

 

namnskylt_009.JPG

 

10 år sedan muck om några veckor

 

Mvh Arnberg

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Ah, repmånad- finns det nån mer kultförklarad film?

 

Jag har tyvärr inte min namnskylt kvar- men jag ryckte in den 13 Juni 1988 på I 4, Linköping. Kungliga Livgrenadjärregementet- jo jo, fint skulle det vara 15 månader var det tänkt, blev väl tio i slutänden. Jag hade turen, eller oturen att ha hörselnedsättning på ett öra- så jag fick inte vara med på övningar och skjuta. Istället blev jag kompaniets allt i allo som mest gled omkring i olika gröna terrängfordonPDT_Armataz_02_03.gif.

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ pv-jeep

Stämmer! Hon tyckte att det lät gulligt med TPPLUT, tepeplutt.. Filmen är ju underbar. Scenen där de målar helikopter på lastbilen är obetalbar. /Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Äntligen hittade jag min gamla namnbricka, som jag letat! Återstår dock att finna en likadan men gul, från Lekhytte kompani (röd-Noraskog). För att förtydliga så ber jag att få påpeka att ärans och hjältarnas A9 låg i Kristinehamn.PDT_Armataz_02_25.gif

nvpo3m.jpg

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min gula ligger väl nånstans i Västerdalarna på känt skjutfält...

 

Hemkommen från KFÖ vid uppställningen frågade Kapten "Vart har Olsson namnbrickan?"

Gick upp i enskild ställning o o sa "I Dalera Dalera"

 

Vart en ganska het reaktion nån sekund innan han fattade att jag svarat på frågan.

 

Ja för alla ni som inte var på Värmlandsbrigadens Vargbataljons granatkastarkompani -86 kan ett påpekande att ett citat av nån skojsång:

- vart e trossen?

-I dalera dalera

-röva, röva

var ganska allmänt använt....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pvpjtgb1111

När det ändå handlar om skyltar så passar jag på att fråga i denna tråden PDT_Armataz_02_03.gif

 

Hittade denna namnskylt på ett övningsfält och jag har alltid undrat vad allt står för, är det någon som vet? Det är klargul bakgrund men min kamera ville tydligen inte att det skulle vara så ;)

 

 

Namnskylt.jpg

 

 

 

 

Det står ett ett efternamn men eftersom det inte är mitt  så har jag tagit bort det i datorn PDT_Armataz_02_27.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pvpjtgb1111

Där ser man, sökte runt lite och det var Smålands Regemente som lades ner år 2000. Då var det nog i Eksjö jag hittade den i samband med nån träff där.

 

Tack för hjälpen! PDT_Armataz_02_44.gif

Återstår att se om nån vet vad 8661 står för ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst snubber

DSCN1174_mini.JPG

 

Pysslar man med Ratgb1113 så har man naturligtvis ett förflutet som sambandsbefäl i början på 80-talet. Notera den rena delen av brickan som funkar som skruvmejsel i Televerkets utgreningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa
Fräckt' date='Protiwa [img']smileys/PDT_Armataz_02_44.gif[/img]

Något emot att jag stjäl idén till föreningen?

 

Nej då! Hade tänkt fixa till föreningen oxå PDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

DSC00111.jpg

 

Hittade min bricka häromdagen på vinden faktiskt... Fan det är 25 år sen... :-D  Å den slapp  den annars så vanliga "modifieringen " till "Äggmök"...
thowes2011-01-31 22:39:55
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...