Gå till innehåll

High Chaparall Offroad Meet 21-23 Aug 2009


Gäst Lennie

Rekommendera Poster

Det sitter en "terrangbil.net" bak på hytten. Men den syntes nog inte efter allt gasande med Nissan Patrol diseln. Fick gasa lite extra på träffen för vakumpumpen va vist trasig märkte jag när ja skulle slå i spärrarna första gången. Inte nog med de haveriet, så drog jag av den nya 10mm wiren till winchen. PDT_Armataz_02_06.gif Funderar på att köpa nylonlina nu i stället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter en "terrangbil.net" bak på hytten. Men den syntes nog inte efter allt gasande med Nissan Patrol diseln. Fick gasa lite extra på träffen för vakumpumpen va vist trasig märkte jag när ja skulle slå i spärrarna första gången. Inte nog med de haveriet' date=' så drog jag av den nya 10mm wiren till winchen. [img']smileys/PDT_Armataz_02_06.gif[/img] Funderar på att köpa nylonlina nu i stället...

Har sett at noen har en type tau istedet for wire på vinsjen. Noen som har prøvd begge deler og som har noen erfaring på dette feltet ? Vil tro en stålwire tåler mer enn tau ????
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er! 

 

I kväll blev det att ta ner Valpen till macken och låna tvätthallen en stund. Jag passade på när bensinstationsföreståndaren inte var där. Han var nämligen på High Chaparral och såg hur terrängen såg ut....... 

 

Hasse hade den goda smaken att hitta ett spår som var meterdjupt med lera och det ville han testa- och som tvätthallen såg ut efter jag varit där så måste valpen flutit på leran.

(flutit=flyta i bestämd form- imperfektum)

 

Men ska man tro alla kä.. jag menar kvinnor så är ju ler-inpackning bra för hyn. Nån av mina ex-fruar hade gjort en sån där lerinpackning en gång- och hon såg fördjävlig ut! Låg där med en svart sörja i nyllet och två gurkskivor på lysena- ni kan ju tänka er.....

 

Det var i kväll i tvätthallen jag bestämde mej för att nästa terrängbil ska bli lackad i ler/sand/jord/gyttje/bajs-brun. Det blir fint!

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Har sett at noen har en type tau istedet for wire på vinsjen. Noen som har prøvd begge deler og som har noen erfaring på dette feltet ? Vil tro en stålwire tåler mer enn tau ????

 

Nylon är nog trevligare att handskas med en stund efter att den gått av....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Har sett at noen har en type tau istedet for wire på vinsjen. Noen som har prøvd begge deler og som har noen erfaring på dette feltet ? Vil tro en stålwire tåler mer enn tau ????

 

Nylon är nog trevligare att handskas med en stund efter att den gått av....
Tror jeg nok, men hva tåler den ??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kä... frugan låg med masken på....... klarade DU av att hålla dig för skratt??????????

Min hade en ljusgön goja i nyllet en gång (+gurkan som för en gångs skull var skivadPDT_Armataz_02_32.gif), men hon hade den goda smaken att skratta minst lika mycket själv, med påföljd att masken krackelerade..... resultatet av det syns fortfarande i fejset på hennePDT_Armataz_02_07.gif.

 

 

munter Kalkyl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalkyl,

Nej du, jag kunde ju inte det- och det blev inte så populärt. Men jag var inte så snäll alla gånger mot henne. En gång hade hon köpt dyra fina underkläder med strumpor och allt- röda dessutom- du skulle sett hennes reaktion när jag påpekade likheten med en kassler....... Blev inget den kvällen heller! Förlåt Åsa om du läser det här, Våran son gör det i alla fall, det vet jag, han har väl fått nått vettigt från mej. 

 

Ja, det var en jäkla lera och sätt sej, tog säker med 100 kilo hem till Söderköping.

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja så var jag åter på bena efter en trevlig helg

Vill även jag passa på att tacka kalkyl för ordnadet av biljetterna å nalle som letade på oss och överlämnade dessa, ja alla de som var inblandade i detta PDT_Armataz_02_43.gif

Sett otroligt stort tack till alla som jobbat för att hela denna cirkus fungerade så otroligt bra,

Kättilstorp med alla som ställt upp på detta gjorde ett ortoligt jobb High caparall som ställt up med mark och öppnade hela omerådet för oss hungriga törstiga offroaders.

 

Å inte minst tack till ni som var med vid våran camp samt alla otroligt trevliga mäniskor som jag och mina kamrater träffade på under dessa dagar.

Slutligen Tack till oss alla förare som verkligen visade varandra hänsyn respekt där ute i de välfyllda terrängspåren

 

Det skulle gå att göra denna lista väldigt lång men jag ger mej här jag hoppas detta innefattar ALLA för jag mötte inte en ända otrevlig själ under hela helgen PDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska se om jag inte kan lägga ut lite bilder från H.C. Har haft fullt upp idag med att förnya prenumerationen av telia säker surf idag. Det tog f*n hela kvällen att sitta i telefonkö och få koderna, så jag kunde koppla upp mej för att- osv osv bla bla bla! Pust suck och stön. Men nu är det klartPDT_Armataz_02_43.gif

 

Ska fixa bilder......

 

Skrev en glad OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tihi.

PDT_Armataz_02_30.gifJaha där hade vi lejonparten av team L.O.R.C. samlat, Nalle med PB-valpen och hans chefsmekaniker Svea med sin Esso-valp. Plus lite annat känt folk.

 

MVH Kalkyl (Ordf. L.O.R.C.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...