Gå till innehåll

Ryobi, nåt att ha?


Gäst FormerMazda

Rekommendera Poster

Gäst FormerMazda

Tja!

 

Har klämt lite på ryobi's skruvdragare på classe i sjön bland annat och tyckt att de kännts rätt bra.

Men samtidigt har jag fått känslan av att det är nåt "billigt kinesiskt skit"? Kanske bara är rädsla för okänt märke?

Nu har man googlat lite, och läst rätt många bra omdömen om ryobi, men jag tar alltid internet med en nypa salt..

 

Rätt mycket maskin för pengarna enligt siffrorna, men det blir ju dyrt om maskinen inte håller vad den lovar..

 

Nån med erfarenhet av ryobis skrivdragare?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Jag har använt dessa maskiner i början av nittiotalet. Kvar nu har jag ett par av dom.

Då var det ett kvalitets märke med bra hållbarhet.

Men dom har väl lagt ut tillverkningen på lågprisländer  nu.

Så kvaliteten på  dom nya kan jag inte avgöra men då var jag helnöjd.

Skruvdragarna på 7,2 v var toppenmaskiner dåPDT_Armataz_02_02.gif

Mvh Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Har bara erfarenhet av ryobis tigersåg,och den funkar faktiskt riktigt bra.

Enda nackdelen är att där inte e steglös hastighetsreglering.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_02.gif Jag köpte en Ryobi elhyvel för mer än 20 år sedan. Då var det ett Japanskt märke och inte så billigt. Tror jag betalade 1100:- för minsta elhyveln, men kvaliten var det inget fel på och den fungerar än.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Det ni skriver är vad amn läst. Att det förr var ett dyrare märke med kvalité. Men ingen tycks veta vad det är för nåt idag?

Blir ju tokig om köper och det är skit..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy
Det ni skriver är vad amn läst. Att det förr var ett dyrare märke med kvalité. Men ingen tycks veta vad det är för nåt idag?

Blir ju tokig om köper och det är skit..

Jeg pleier å si at kvalitet koster og det stemmer som regel....men det finnes untak PDT_Armataz_02_38.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är inte gjort i Kina idag? därmed inte sagt att det är dåligt... kineserna tillverkar tip-top prylar om det är det det skall vara... lågpriskedjor får skitsaker om de vill ha det (vill ha billigt med god vinst marginal), dvs kineserna tillverkar den kvalite du vill ha... som sagt Ryobi var kvalite och kan ju lika gärna vara det än idag även om det är "Kina"... var den dyr? garanti får du ju så kör ett hård test och se vad den pallar.

Har en skil borr/skruvdaragare som är minst 10 år och kostade nästan inget - suverän apparat, batteriet är fortfarande som nytt trots hård användning och den utklassar fortfarande många nya.... s-os2009-06-09 14:44:27
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...