Gå till innehåll

Bakdörrar med öppningbara rutor


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Jag postar det här som en separat tråd från Crew Cab-tråden, så det blir lättare att se den här

modifieringen.

 

Rutorna i bakdörrarna är original i plast och samtliga helkarosser jag suttit i har dessa varit så

repiga att det varit svårt att se nånting ut genom dem. Enklaste lösningen hade så klart varit att

göra som Fredrik.L tidigare visat - att gå till glasmästaren med måttbeställning på lämplig glas-

skiva, men jag ville gärna ha öppningsbart också.

 

Så hur göra? Jag har skurit ner ett par ambulansskåp och hade ideer om att helt enkelt sätta igen

bakrutorna med plåt och sen skära upp urtag i plåten och sätta i de öppningsbara gluggarna från

skåpen. Men det hade allt sett komiskt ut...

 

Njae, tillbaka till funderarbänken. Framdörrar då? Undrar hur överdelen från dem passar ihop med

bakdörrarnas underdel? Efter att ha köpt två framdörrar till var det tid till handling och kapen åkte

fram:

 

116.JPG

 

Egentligen var det inte konstigare än så.

 

Höger och vänster överdel från framdörr kapades och för att få vinkelräta hörn. Avståndet från över-

delens bakkant till dess rörstolpe som går ner i underdelen visade sig med helt fantastisk tur vara

samma som avståndet mellan kant och rör både fram och bak på dörrunderdelen! Efter svetsning så

var enda egentliga vidare modifiering att kapa skenan och listerna som rutorna löper i.

 

117.JPG

 

101.JPG

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst larsa

läckert!!, skulle vara kul att få se några bilder på hur crewcaben ser ut innuti.. hur har du gjort med mellanväggen?, batterilådorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
Hmm! jag har ju redan rätt fönster med insats till dig Erik PDT_Armataz_02_05.gif  bara att sätta i orginal bakdörrarna

 

Öhh' date=' du menar fönster som passar i det jag redan gjort, eller att jag skulle ta bort de överdelar jag tillverkat och sätta dit nåt annat? Har du rutor som passar så är jag intresserad!

 

läckert!!' date=' skulle vara kul att få se några bilder på hur crewcaben ser ut innuti.. hur har du gjort med mellanväggen?, batterilådorna?[/quote']

 

Jag ska ta och ordna det i morgon, det har jag lovat för snart ett år sen i tråden och fick frågan tidigare idag igen... Håll utkik i Crew Cab-tråden i morrn kväll så bör det dykt upp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...