Gå till innehåll

Jakten på en Sugga...


Gäst 912.Lars

Rekommendera Poster

Gäst danneape

EPA har ingen fjädring bak, max 2 växlar och får gå hur fort som helst,,men ej köras fortare än 30km/timme,,

kan ej reggas längre,

A traktor får byggas/reggas, får max göra 30km/timme, har fjädring bak,,, finns säkert mer skillnader men,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EPA är ett fordon med stel bakaxel (Ändring: fjädrad bakaxel), "kravmåttsatt" flak, draganordning och med en högsta utväxling mellan motor och drivhjul 10:1, Har för mej att det finns ett max axelavstång också. Så med andra ord- har du en motor som varvar 18.000 varv i minuten och en meter höga däck så kommer den att gå i en sjuhelvetes massa kilometer i timmen- Helt lagligt! Men du får bara åka i trettio kilometer i timmen. Skulle kunna skriva 350 kilometer i stället- men då kommer det en messershmitt och skriver att jag räknar som ett arsele och talar om den korrekta hastigheten omgående- så det skriver jag inte. EPA:n som fordon får inte registreras idag, den möjligheten försvann sent -70 tal har jag för mej om nu kommer han igen- hoppas jag...

 

A-traktorn har ungefär samma reglemente, flak, draganordning, men fjädrande bakaxel och en högsta konstruktiv hastighet av 30 kilometer i timmen. Den FÅR inte gå en kilometer över det. Hastighetsbegränsningen kan göras på flera sätt- spärra växellådan och svetsade strypringar i toppen. För bensindrivna gäller- max 30 km/h vid motorns maximala varvtal- minus 10%. För diesel gäller 30 km/h vid motorns maximala varvtal. Sen är det upp till fordonsägaren att modulera med vilka växlar han vill spärra och vilken hjulstorlek han vill ha för att inte överskrida maxhastigheten.

 

På bensindrivet fordon så är det INTE tillåtet att använda elektonisk varvtalsbegränsare heller, måste vara en inbyggd strypning som inte går att "skruva" bort.

 

Så kan man väl sammanfatta det på ett ungefär.

 

Skälet till att jag ifrågasätter om det verkligen är en EPA är att bara pappren till en äkta EPA är värda runt 15.000 kr idag.

 

SKREV OBELIX

OBELIX2010-01-11 22:12:05
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst klanen 1
EPA är ett fordon med stel bakaxel (Ändring: fjädrad bakaxel)' date=' "kravmåttsatt" flak, draganordning och med en högsta utväxling mellan motor och drivhjul 10:1, Har för mej att det finns ett max axelavstång också. Så med andra ord- har du en motor som varvar 18.000 varv i minuten och en meter höga däck så kommer den att gå i en sjuhelvetes massa kilometer i timmen- Helt lagligt! Men du får bara åka i trettio kilometer i timmen. Skulle kunna skriva 350 kilometer i stället- men då kommer det en messershmitt och skriver att jag räknar som ett arsele och talar om den korrekta hastigheten omgående- så det skriver jag inte. EPA:n som fordon får inte registreras idag, den möjligheten försvann sent -70 tal har jag för mej om nu kommer han igen- hoppas jag...

 

A-traktorn har ungefär samma reglemente, flak, draganordning, men fjädrande bakaxel och en högsta konstruktiv hastighet av 30 kilometer i timmen. Den FÅR inte gå en kilometer över det. Hastighetsbegränsningen kan göras på flera sätt- spärra växellådan och svetsade strypringar i toppen. För bensindrivna gäller- max 30 km/h vid motorns maximala varvtal- minus 10%. För diesel gäller 30 km/h vid motorns maximala varvtal. Sen är det upp till fordonsägaren att modulera med vilka växlar han vill spärra och vilken hjulstorlek han vill ha för att inte överskrida maxhastigheten.

 

På bensindrivet fordon så är det INTE tillåtet att använda elektonisk varvtalsbegränsare heller, måste vara en inbyggd strypning som inte går att "skruva" bort.

 

Så kan man väl sammanfatta det på ett ungefär.

 

Skälet till att jag ifrågasätter om det verkligen är en EPA är att bara pappren till en äkta EPA är värda runt 15.000 kr idag.

 

SKREV OBELIX

[/quote']

är du iriterad när du skriver med stora bokstäver eller skriker du
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är inte irriterad, och jag skriker inte heller. Jag har alltid haft vit färg på texten i mina inlägg, och storlek 2 på bokstäverna. Det blir en bra kontrast på texten, och snäppet större gör det mer lättläst. Det är väl när man använder versaler som man skriker om jag inte har fattat helt fel.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att han menade din signatur och EPA och de ord du hade med stora bokstäver.

 

 

Klanen1:  Att "skrika" gör man när all text är i versaler. Det är min uppfattning som chattat på mirc samt andra textbaserade chattar i ca 10 år nu.

 

/Toen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Måste nästan ta en tur uppåt värmlandskogarna till sommaren, och hälsa på dej Jonas, du har en imponerande samling nu PDT_Armataz_02_02.gif Skulle vara trevligt att se den samlad.

Får försöka pricka in en tur uppöver när Trond också är i krokarna och danne är hemma PDT_Armataz_02_30.gif

En valp tur med fiskespöna i lastade upp till de skogarna är garenterat en höjdare  PDT_Armataz_02_39.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A-traktorn har ungefär samma reglemente' date=' flak,

På bensindrivet fordon så är det INTE tillåtet att använda elektonisk varvtalsbegränsare heller, måste vara en inbyggd strypning som inte går att "skruva" bort.

[/quote']

 

Bonussonen hade en fd Duett med varvtalsbegränsad rotor i, och det var helt ok på besiktningen. Behövdes ju inte ens skruvmejsen OM man nu ville byta till en "vanlig".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Jag har läst en hel del om dessa fordon på 4X4sweden, och det är en massa nya regler och senast idag så läste jag om nån som fått nya direktiv. Då gick hans traktor för fort på lägsta växeln, så mycket har tydligen ändrats- och det verkar även vara lite olika från station till station hur dom ser på saker och ting!

 

Klanen, jag tog inte så allvarligt på din fråga!

 

SKREV OBELIXEN

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst Pittbull

< = =text/>

var video_exist = 0;

 

var image_url = 'http://195.149.144.149/images/';

var images = Array();

images[0] = '44/4439820120.jpg';

images[1] = '44/4471141719.jpg';

images[2] = '44/4473421547.jpg';

images[3] = '44/4498991504.jpg';

images[4] = '44/4497307669.jpg';

images[5] = '44/4431400945.jpg';

 

 

if(!counter)

var counter = 1;

 

 

thumb_left_top.gif

4439820120.jpg

 

Här har ni en Sugga som är till salu på Blocket,jag tror att det är den som jag har sett flera gånger i Stockholmstrafiken.Så till er som letar,skicka honom ett bud så kanske ni äntligen blir Sugga-ägarePDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...