Gå till innehåll

Broms lampan lyser...


Gäst Daniel.H.

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.H.

Nyfiken om någon vet vad felet borde ligga när bromslampan lyser i min 13bil. jag har bra bromsar men dom tar långt ner på första trampet andra normalt har luftat systemet, ingen luft.

är det en av dom två bromsservona som är trasig?

kan det vara en justering i något hjul som har gett upp?

är det någon som råkat ut för liknande fel?

 

mycket tacksam för svar! roligare att börja riva på rätt ställesmiley17.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lynghaug

Lampan lyser antagligen för att bromspedalen har varit för långt ner (sitter en vakt som ska återställas manuellt). Att den tar långt nerberor på att bromsarna är dåligt justerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

det finns två saker du måste återställa, den första är bromspedalrörelsekontakten bakom pedalen där du får skjuta fram "pinnen" mot pedalen, den andra är varningsventilen som sitter nere bakom vänster framhjul på ramen, skruva ut och sen in kontakten så är den återställd.

 

och som lynghuag säger så testa med att justera bromsarna det gör mycket på pedalrörelsen om du inte har luft i systemet

hoppas att det hjälpersmiley20.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

okey tack! men det problemet att man måste "pumpa" en gång för att den ska ta normalt är för att bromsarna är dåligt justerade då? det problemet kom uder dagen på NSORs träff i söndrap. mistänker vbakre driv låter som det rör sig mycket där när jag lysnade när far bromsade och jag luftade. tror jag ska ut och kolla det nu det är ju borås i morgon smiley20.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...