Gå till innehåll

Varför 175kb spärr på bilder!


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Ja jag är inte främmande för en liten medlems avgift, det skulle kunna ligga med en slant för tillverkning av klistermärks loggor som skikades ut till de medlemmar som vill vara med och sponsa verksamheten, det vore inget bra om forumet lära stängas på grund av att servern kostar för mycket pengar, vad jag förstår ligger det en hel del ideelt arbete bakom kuliserna endå, det kanske inte ligger i alla medlemmars intresse att betala servern, alltså att en del kliver ur, men det skulle kunna gå att ha en klubb i klubben som är villig att sponsra på något vis så alla members kan göra som de vill, typ aktiv eller passiv medlem eller nått, ni får spåna i hop något och komma med förslag hur det skulle kunna gå tillväga. mvh Hasse smiley20.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Det

är lite klagomål på maxgränsen för bilderna. Gränsen är satt på den

nivån för att vi skall klara att hålla oss innanför gränsen som är satt

för vårat web område.

 

Man kan i framtiden öka platsen på

servern, men sedan jag personligen står för hela finansieringen av

Terrängbil.net så måste vi balansera lite smiley36.gif så rik är jag inte.

 

Per idag är det inte aktuelt med att önska sig några kronor från medlemmar, så vi kör på så som det är smiley4.gif Men tack för omtanken så långt.

 

Andreas.E2006-12-28 14:39:43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen anser jag att 175 kb är ganska generöst tilltaget per bild. Det handlar nog mest om att den som vill posta bilder vet hur man gör för att minska storleken på bilderna. Om man ställer in sitt bildhanterings program så att man sätter ned kvaliteten och upplösningen något på bilderna innan man laddar upp, så blir bilderna mindre utan att kvaliteten förändras märkvärt. Att gå från 400 kb till 100 kb kan ibland inte ens urskiljas ur kvalitetshänseende. Om bilden i första hand skall visas på forumet, så vill man ju inte ha den för stor heller, jobbigt att scrolla i sidled för å se hela bilden...

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hm. Sen den här tråden delades upp ser min första post lite konstig ut. Men jag fortsätter min knäböjning inför Terrängbilsgudarna! smiley36.gif

 

Andreas, Daniel och jag startade det här forumet av intresse för de biltyper vi upptagit och av intresse för deras användande och bevarande. Vi vill i första hand ha forumet HELT IDEELLT, det vill säga inga avgifter och ingen sponsring. Om det i slutänden visar sig att det är omöjligt att driva det så, så får vi försöka lösa det på nåt annat sätt, sätt som vi idag inte vet nåt om och som vi också hoppas nånsin slipper tänka på.

 

Vad bildbehandling beträffar inser jag just en annan brist på information som visserligen redan finns nerskriven, men gömd i en tråd. Några enkla knep för hantering av bildstorlek kommer jag delge i egen tråd här under information å det snaraste!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Nåja,,, att det är gratis är ju det absolut optimala,, men vad jag ville säga är att om det inte går eller blir för dyrt för ADMIN smiley17.gif så är i allafall inte jag främmande för ett bidrag,, det är ju för en mycket god sak ju,, smiley1.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...