Gå till innehåll

Överbelastnings-skydd?


Gäst Pajjen

Rekommendera Poster

Vet någon här om det finns något slags överbelastningsskydd på min TGB11 i fördelarlådan eller liknande?

 

Jag hade låg 1 på prov och det small till som fan i någon låda, tror ja.

 

Tappade oljan ur lådorna men den va fin och allting fungerar, lådan fungerar, fördelarlådan fungerar, spärrarna fungerar. Vad small? PDT_Armataz_02_14.gif

 

Pajjen2009-09-03 21:28:05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag Har faktiskt haft samma fundering angående min 903:a! När jag tar i ordentligt så låter det som en smatterkoppling eller liknande- men den tappar inte driften eller så! Valpdoktorn H.Hansen råkade ut för det på H.C. när han körde min Valp. Han hade ingen aning om vad det var- men misstankarna riktades mot diffbromsen i bakaxeln. Att den för oljud när den får jobba ordentligt! Men eftersom du skriver att DIFFARNA funkar så har du ju en 30X som har riktiga spärrar.......

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde du på asfalt? När vår tgb 1314 hade problem med att framhjulsdriften inte kopplade ur,

"krökte" den nästan ihop sig pga något olika diameter på fram/bakhjul. När det sedan släppte, small det som tusan i framvagnen.

/Mårten
smypm2009-09-03 21:48:43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde i jäklig terräng, mycket sten och gropar, jag stod med ett bakhjul mellan 2 stora stenar.

 

Det var alltså fullgas för att komma fram typ. Nån meter åt gången och nästa grop o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

Det finns inget skydd i någon av lådorna men om du nu hörde någonting smällande i närheten/i låda så tippar jag på en felande manöverdon till framaxeldrift, antingen med ett glappande lager eller om guidestiften till klokopplingen är nerslitna för då kan man få problem under belastning

 

men det är svårt att säga nått om saken för ljudet du hörde kan ju vara från någon sten som slog i med eller någonting i den stilen, se om du får fram ljudet igen på asfalt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...