Gå till innehåll

provtur med nya flaket till min 1314


Gäst Daniel.L

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.L

Idag var det premiär turen med mitt nya flak, fick ur tummen igår och fixade alla fästen så flaket kan lyftas av med stödben när campern ska på

flak1.JPGflak2.JPGflak3.JPG

Kontroll så inte hjulen tar i flakbotten vid max fjädring

flak4.JPG

flak5.JPG

Det är nära men klarar sig precis.

 

Kvar att fixa är en verktygslåda som ska sitta mellan hytt och flak samt måla underdelen av flaket med snabbfästet.

 

Flaket passar rätt bra även om det är lite kort, men det ligger riktigt stabilt och lastytan räcker gott för min del.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Jag instämmer med alla andraPDT_Armataz_02_02.gif Det är ett mycket snyggt bygge. Snyggt och användbart  på alla sätt. Skulle vara kul och se den live framöver.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

Dom första stödbenen jag byggde till campern av julas tunga stödben blev perfekt till flaket med lite modifiering, så nu blir det lite enklare att skifta mellan campern och flaket.

flakmålad1.JPG

 

kvar nu är verktygslådan som behöver ha något fäste mot flakväggen, sen senare vid tillfälle ska flaket snyggas till lite mer med nytt golv och färg men det får vänta tills nästa år eller så.

 

flaketmålad2.JPG

Med en skruvdragare till stödbenen tar det inte mer än 5 minuter att få bort flaket från bilen

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

Tackar å bockar

 

Det blir ju lite mindre chansningar i terränglådan numera för min del, men flaket ska med på klubbträffen är tanken.

 

Tipp vore ju fräckt även på denna men inga planer på det nu, det får räcka med tipp på 11:an än så länge.

 

 

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

TackarPDT_Armataz_02_39.gif

 

Jag hämtade upp flaket på en bilskrot, vet inget pris direkt för jag bytte till mig det mot lite hjälp när dom behövde det

 

Trafic flaket blir nog lite för kort för din del men ett sprinter eller VW lt flak kan nog vara i rätt storlek för en 20:e bil

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Flakets storlek uppåt är inga problem.

Alu-profilerna är bara att  kapa i rätt längd. Hörnbeslagen är bara att nita om.

Min bil håller original bredden 1880mm.

/Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Dom första stödbenen jag byggde till campern av julas tunga stödben blev perfekt till flaket med lite modifiering' date=' så nu blir det lite enklare att skifta mellan campern och flaket.

 

kvar nu är verktygslådan som behöver ha något fäste mot flakväggen, sen senare vid tillfälle ska flaket snyggas till lite mer med nytt golv och färg men det får vänta tills nästa år eller så.

 

flaketmålad2.JPG

Med en skruvdragare till stödbenen tar det inte mer än 5 minuter att få bort flaket från bilen

 

 

Denne har jeg gått glipp av. Er det noen spes grunn til at bena står så langt fra flaket ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...