Gå till innehåll

GMC 352 -43


Gäst Mikael S

Rekommendera Poster

Gäst Mikael S

Nya projektet hämtat!

Det är en GMC 352 closed cab.

Levererad 05 1943 enligt ID plåten.

Har ju en lång med öppen hytt så jag var ju tvungen att skaffa en kort med plåthytt oxå...  :wink:

Ska få en ny lack under vintern...

Lastningen finns väll flera saker att diskutera om..... Polisen körde väääääääldigt sakta förbi... men dom stannade oss inte i alla fall.... Om ni undrar vad som ligger ovanpå så är det ett flak till en volvo viking.

29578552.jpg

29578554.jpg

 

29578555.jpg

29578557.jpg

 

3 st spår av granat splitter i bakluckan.

Det största märket i mitten sitter en granat skärva kvar.

29578556.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

HE!! Du har inte gått och köpt en sån spann till!!PDT_Armataz_02_10.gifPDT_Armataz_02_03.gif

 

Ja ja Häftigt e den PDT_Armataz_02_44.gif

Ser bra ut

Lätt den fräckaste lastningen

 

Mvh Arnberg

 

 
Karl XI2009-10-07 22:20:38
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman

Måste varit lite känsligt för sidvind och toptungt men helt korrekt. Hur fick ni GMC:n upp och ner på flaket?Kan du inte lägga upp bildder på resten av samlignen också. Har sett den andra gmc:n men vad har du mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mikael S

Tänker inte skaffa en sherman.... Dom är lite för tunga... Men en stuart M3 hade passat bra! Dock är det ju hämska priser på dom....  Men är det någon som har en ståendes till bra pris så.....

 

Vi lastade på en slänt.. och av på en ramp hos vallberga lantmän.

 

 

Ja.... Jag har lite av varje men mäst ww2 fordon....

Två Willys MB... (varav den ena är sveriges första willys jeep) En dodge WC52 (ligger en renoverings tråd här på forumet), två GMC.. En wessel... Ett Ben Hur släp, ett Bantam släp.. Det är väl det som är WW2...

 

Sen har jag två 9031or oxå..

 

och så står det två tyska halvbandvagnar (ww2) här som jag o mats fått o får ha så länge vi vill ha dom och underhåller dom...

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...