Gäst niklas Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Gokväll! En liten fråga bara. Har börjat känna en lukt som påminner om bränt gummi när jag kliver ur bilen efter ca 10 min körning. Har svårt lokalisera källan när det hela tiden verkar blåsa så här års. Verkar komma från högersidan nära ljuddämparen men det kan också vara vinden som blåser ditåt. Har för mig jag kännt samma lukt som liten när vi åkte i vår Volvo 740 till bandyträningen uppe på berget Billingen här i Skövde. Har det något med backar och högre belastning att göra? Någon som känner igen det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Smuts på ljuddämparna skulle jag gissa på. Skvätter upp en hel del där speciellt när det är blött ute. Luktar inte så gott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst niklas Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Låter ju väldigt bra om det är det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 3 Januari , 2007 Rapport Share Postad 3 Januari , 2007 Jo, det är ju inget "farligt". Dom sitter ju väldigt dumt placerade precis bakom framhjulet. Brukar alltid vara en del skit att spola bort där när man vart ute o kört. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Har den samma lukten på min efter några runder på både väg och i lådan.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 I min bil luktade det ungefär så. Det slutade med att jag fick byta både generator och laddrelä, eftersom en kabelisolering hade bränts av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Anders 303 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 På min så var det ljuddämparen som hade tryckts upp mot golvet och underredsmassan smälte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Hmmm då har jag ett par saker att checka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst niklas Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Hmmm då har jag ett par saker att checka Jag med... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst danneape Postad 4 Januari , 2007 Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Kolla även röret under bilen,,, Mitt rör på 20bilen ligger välldans nära gummibälgen på kardan,,, //Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst putte Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Ja har man varigt ute i skogen å kört en runda. Då är det ine helt ovanligt att de luktar gamma död skunk. Det värsta är om man kört på en gammal mosse tycker jag luktar värst. Har man varigt på P4 å kört så är det ett rent h ete att tvätta rent motor å avgasrör. Det bränner in som ...... Det svåraste å göra rent är mellan insug å grenrör tycker jag. Där brukar det gärna ligga å pyra lite då å då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Chrille Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Bränd lera luktar bättre än det finaste rakvatten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Det svåraste å göra rent är mellan insug å grenrör tycker jag. Där brukar det gärna ligga å pyra lite då å då. AV PUTTE Ja de där med mossa och torv på nämda ställen kan orsaka mycket strul, jag körde traktor på torvbrytning några sommrar och på traktorn jag körde en sommar var det lite läkarge på ventilkopspackningen och där fastnade det torv son senare när motorn hadde gått några timmar i sträck blev till små gödande gnistor som losnade och flög av och orsakade brand på mossen, inget kul då det är otroligt svårt att få vatten att tränga igenom den torra torven och få släkt riktigt under ytan, vatnet rann liksom bara av som på en gås, och jag fick körför bud ett antal gånger under den sommaren på grund av detta då trots ett flertal byten av pakningen gordes fick vi ej stopp på läkarget, vet ej hur det fixade sej men nästa sesong läckte den inte och det blev inga bränder efter den traktorn i alla fall, summa sumarum håll koll på vad som ligger på gren rören när ni kör under torra förhållanden och ha lite upsikt på vad som händer bakom er en stund efteråt, och försök att hålla packningarna täta så det ej bygs upp en lättantändlig sörja på gren rör. mvh Hasse PS ha brandläckare med er men det kan ni vid det här laget H.Hansen2007-01-07 13:33:41 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.