Gå till innehåll

Lukt av bränt gummi?


Gäst niklas

Rekommendera Poster

Gokväll!

 

En liten fråga bara. Har börjat känna en lukt som påminner om bränt gummi när jag kliver ur bilen efter ca 10 min körning. Har svårt lokalisera källan när det hela tiden verkar blåsa så här års. Verkar komma från högersidan nära ljuddämparen men det kan också vara vinden som blåser ditåt. Har för mig jag kännt samma lukt som liten när vi åkte i vår Volvo 740 till bandyträningen uppe på berget Billingen här i Skövde. Har det något med backar  och högre belastning att göra?

 

Någon som känner igen det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johan11

Jo, det är ju inget "farligt". smiley4.gif

Dom sitter ju väldigt dumt placerade precis bakom framhjulet.

Brukar alltid vara en del skit att spola bort där när man vart ute o kört.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har man varigt ute i skogen å kört en runda. Då är det ine helt ovanligt att de luktar gamma död skunk. Det värsta är om man kört på en gammal mosse tycker jag luktar värst. Har man varigt på P4 å kört så är det ett rent h smiley35.gif ete att tvätta rent motor å avgasrör. Det bränner in som ...... Det svåraste å göra rent är mellan insug å grenrör tycker jag. Där brukar det gärna ligga å pyra lite då å då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det svåraste å göra rent är mellan insug å grenrör tycker jag. Där brukar det gärna ligga å pyra lite då å då. AV PUTTE

Ja de där med mossa och torv på nämda ställen kan orsaka mycket strul, jag körde traktor på torvbrytning några sommrar och på traktorn jag körde en sommar var det lite läkarge på ventilkopspackningen och där fastnade det torv son senare när motorn hadde gått några timmar i sträck blev till små gödande gnistor som losnade och flög av och orsakade brand på mossen, inget kul då det är otroligt svårt att få vatten att tränga igenom den torra torven och få släkt riktigt under ytan, vatnet rann liksom bara av som på en gås, och jag fick körför bud ett antal gånger under den sommaren på grund av detta då trots ett flertal byten av pakningen gordes fick vi ej stopp på läkarget, vet ej hur det fixade sej men nästa sesong läckte den inte och det blev inga bränder efter den traktorn i alla fall, summa sumarum håll koll på vad som ligger på gren rören när ni kör under torra förhållanden och ha lite upsikt på vad som händer bakom er en stund efteråt, och försök att hålla packningarna täta så det ej bygs upp en lättantändlig sörja på gren rör. mvh Hasse PS ha brandläckare med er men det kan ni vid det här laget smiley2.gif
H.Hansen2007-01-07 13:33:41
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...