Gå till innehåll

träffar?


Gäst per jansson

Rekommendera Poster

Per,

 

Kan du beskriva lite mer detaljerat om ditt problem? Mej veterligen finns det goda körmöjligheter i Rimbo, Vilka träffar är det ni inte får köra på, och varför får ni inte det?

 

UNDRADE OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att han menar 3500kg gränsen.

 

jag får ju inte vara med me 40:an heller, bara 7k kg över gränsen ;)

 

Det får man ta igen genom att stå bredvid lastbilen och se sådär übercôôl ut..

 

PDT_Armataz_02_41.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då hänger jag med! Ja, det är ju inte skoj att ha en bil man inte är välkommen att köra med på träffar. På High Chaparall i Augusti var det en 30-bil, och nån 8X8 som körde- så där verkar det i alla fall vara ett alternativ till körning.

 

En träff som jag varmt kan rekommendera för övrigt!PDT_Armataz_02_02.gif

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vårt område är både lätta och tunga fordon välkomna. Området är ganska stort (ca 700 x 700 meter, samt ca 2 km kraftledningsgata) med varierande underlag. Alltifrån steniga sluttningar till flacka leriga sänkor. Området ligger strax norr om Sandviken i Gästrikland. Se http://www.gestrikeoffroad.com/ för närmare info. Vi brukar alltid ha körning första lördagen i månaden, nästa tillfälle är lördagen den 7:e november.

 

 

 

Och som sagt, ingen viktbegränsning! Välkomna!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Med reservation för att det kan vara ändrat - SE INBJUDAN TILL VARJE KÖRTILLFÄLLE - så har det i alla fall FÖRUT varit 3500kg TJÄNSTEVIKT på Bråt/Borås vid Borås Jeepklubbs körningar. Nån träff härförleden var det totalvikt, så jag vet inte vad som gäller. Området kan jag i alla fall rekommendera, det finns bra ställen att köra på för de flesta smaker. Det är REJÄLT stenigt och är man rädd om bilen begränsas storleken på området, men det är så stort att det troligen ändå finns gott om möjligheter. www.borasjeepklubb.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Arne Karlsson

De regler som finns på hemsidan gäller för våra träffar, det Erik tänker på tror jag var Team Wikens träff, vi är 3 olika klubbar som arrenderar detta område av Borås Stad, BJK, Team Wiken, FMCK. Vi har samordningsmöte en gång per år mellan klubbarna och vi brukar ha samma regler, men det kan ha varit begränsat ngn gång. Dock är det så att finns det inget annat skrivet i inbjudan till en träff så gäller reglerna på Borås Jeepklubbs hemsida. Pv-jeep har detta klockrent klart för sig så han kanske kan kommentera om detta.

MVH Arne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Gestrike off road har ingen vikt begränsning på sina körningar,

Kolla med dem eller wally samt Klas_B här på forumet när de har planerat nästa körning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OLSBODA

När vi ändå snackar om vart vi kör...!

Finns det något gäng, klubb eller dylikt som kör i Värmland nånstans????

Jag åker ibland till Brändåsen i Kumla, och till helgen upp till Ludvika.  Men jag saknar körning tillsammans med andra här på hemmaplan.

Molkom, Karlstad  Wermland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

Wermland är verkligen en vit fläck på terrängträffkartan .Men det är väl så ,ingen fungerande klubb ingen chans att få körområden.Tvåhjulsåkarna sliter dom med,även med klubb.

Själv är jag lyckligt lottat med en fader som har skogs/jord-bruk. Så när man vill ut å köra lite så tar man med motorsågen och kvistar vindfällen och liknande.Ved går det alltid åt,dessutom är det ju lagligt med skogsskötsel.

PDT_Armataz_02_11.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
upp till Ludvika.

 

Finns det några bilder därifrån? Jag vet inte vem jag skrivit med om Ludvika förut, men jag har anledning att åka däråt och det skulle vara trevligt att se hur det ser ut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

terrängkörning i Värmland är väl inga bekymmer????

 

Det kallas "Länsvägnätet" och tillhandahålles av vägverket, eller transportsyrelsen som de heter nu "företag" med befläckat rykte byter ju namn ibland....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Arne Karlsson

Det är tjänstevikt som PV-jeep skriver, alltså 3500+lastvikt=maxvikt, kan alltså skilja på totalvikten på olika fordon. Att det finns en begränsning beror på flera faktorer, tex oftast för stora fordon för terrängen, eller för stora när det är många i skogen, det blir för trångt. Kan även vara att ett större fordon kör sönder mer tex träd, marken. Detta är bara exempel, det kan finnas fordon som gör mindre skada men denna gräns gör att man kan delta med 13 o 20 bilar, detta är en gräns i Sverige mellan lätt o tung lastbil som justerats lite av klubben så att de nämnda bilarna kan delta.

mvh Arne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...