Gå till innehåll

Forgasserbytte B30


Gäst speedy

Rekommendera Poster

Jeg tenkte jeg skulle bytte forgassere på min 6'er for å slippe forgasserolje bla.

Noen som har erfaring med noe slikt og evt hvilken forgasser som kan erstatte de jeg har PDT_Armataz_02_26.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speedy,

 

Kolla möjligheten att sätta dit sprut. Tex, Megasquirt eller nåt? Kostar inte så vansinnigt mycket. min jobbarkompis satte dit på sin bil och funkar kanon! Visserligen med turbo och massa annat onödigt "komma-fram-fortast-skit" under huven.......

 

Eller så köper du en splitt ny B30 komplett med förgasare, generator och startmotor, 5000 Svenska! det är bara att trycka på "köp-knappen"

 

SKREV OBELIX

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel Karlsson

Vart kan jag trycka på den "köpesknappen"? :) Är sugen att ha en i garaget tills den jag har gett upp..

 

Speedy' date='

 

Kolla möjligheten att sätta dit sprut. Tex, Megasquirt eller nåt? Kostar inte så vansinnigt mycket. min jobbarkompis satte dit på sin bil och funkar kanon! Visserligen med turbo och massa annat onödigt "komma-fram-fortast-skit" under huven.......

 

Eller så köper du en splitt ny B30 komplett med förgasare, generator och startmotor, 5000 Svenska! det är bara att trycka på "köp-knappen"

 

SKREV OBELIX

 

 
[/quote']
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att återgå till den ursprungliga frågan om förgasarbyte då. Jag var i kontakt med MISAB om byte av förgasare på B30 och har kvar deras svar, se nedan. Sen blev det inte så av olika orsaker så jag har ingen egen erfarenhet av deras rekommendation.

 

Kjell

Den 2008-06-27 skrev Misab Motor International AB <info@misab.se>:

Hej

 Från början sitter det 2 st CD175 förgasare

Oxh dessa byter man ut med 2 st 32/36 DGV förgasare

+ adapter för varje förgasare och luftfilter.

Detta fungerar bra på B30 med A-kam.

 

B18, B20

B30

ui=1&ampview=att&ampth=11aca0a65902cd68&ampattid=0mpdisp=emb&ampzw

69-76 Ersätter CD175 med Weber 32/36 DGV förgasarsats. Sats med adapter, filter mm

 

2 st som ovan fast med mindre cromat filter 6032.

 

Pris 2 x 4900:- /

 

Hälsningar

MISAB/Paul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...