Gå till innehåll

Lundberg's Volvo L-3304


Gäst Lundberg

Rekommendera Poster

Gäst Lundberg

På tide med garasje for kanonvogna:

Merke: Volvo

Modell: L-3304 aka PVPJTGB 9031

Årsmodell: 1963

Produksjonsnr: 315

Farge: Grønn/Sort

Motor: Volvo B18A

Drivstoff: Blybensin

Effekt: 68 hk (DIN) v/4500 o/min

Slagvolum: 1,78 l

Sideliggende kamaksel med støtstenger

Kompresjon: 8,5:1

Forgasser: Zenith 36 VN

Foraksel: Salisbury 4 HA

Bakaksel: Salisbury 4 HA m/POWR-LOK differensialbrems

Utveksling i Aklsel: 5,38:1

Transfer: Volvo M40

Fordelingsgirkasse: ZF VG 50

Fjærer: 9-Lags Blandfjerer

Hjul: BFG 35/12.5R15 MT (Org. 280/85R16)

 

Sånn som den va nå eg henta den.

DSC01741.jpg

DSC01742.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg

Sommern 2005 gikk, loding å fjellklatring ble daglidags med denna biln nå eg va på fritur fra Kystvakta.

Men nå snøen hadde lagt seg sånn smått, så takka sommerbiln før seg.

Det som no sto før tur va oppussing av motor, drivverk å resterende av understellet.

Klart tel løft av karroseri.

P1010357.jpg

Sjekke en siste gang att ingenting heng fast enda.

P1010358.jpg

"Airborne"

P1010360.jpg

P1010362.jpg

Karroseriet på sinn lagringsplass før vintern å oppussingsperioden.

P1010369.jpg

Ramma uten karroseriet:

P1010375.jpg

P1010373.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg

Så bynte demonteringa av styresystemet.

Blei plaga med enkelte ting nå eg skulle demontere:

P1010443.jpg

P1010446.jpg

p1010444ft3.jpg

p1010447kl0.jpg

P1010445.jpg

Her blei eg plaga med at bolten å alt gikk rundt.

dsc02104vr0.jpg

Va ikke før eg fant bilda som illustrerte oppbygninga, da skjøne eg korrsn eg fikk løst alt:

gelenk2zo3.jpg

gelenk1.jpg

gelenk6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg

Plagdes å litt med å få av eine styreleddet ut tel vestre hjul.

Bolten e kon å skal ikke med rett værktøy være nå problem å få løs, men med det eg hadde telgjelgeli gikk eg den ikke av.

mats1mt4.jpg

Så kalte inn en slektning som e Ekspert på alt som kan skrus på, å han fikk hjelpt meg med det rette utstyret:

mats2ck8.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg

Ja, da va d tid før litt oppdatering:

Fått gjort en del, men lite posting.

Her kommer litt bilda fra lakkeringa av bakakslingen:

Sandblåst

P1010702.jpg

P1010706.jpg

Grunnet:

DSC02266.jpg

 

Lakkert med 2 strøk grunning, å 2 strøk toppstrøk. Så fått skifta olje å smurt opp, å lagt pakningsmasse på

Brukt den mest solide skipsmalinga (2.komp) som man får tak i.

DSC02286.jpg

DSC02294.jpg

DSC02297.jpg

DSC02300.jpg

DSC02301.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg

Så va det litt mere sandblåsing på gang.

Diverse dela færdi sandblåst: dempertårn, festan tel bumpstoppen, blandfjærholderan, krybba til bensintanken, beskyttelsesskjold i front etc etc...

P1010563.jpg

P1010565.jpg

P1010568.jpg

P1010575.jpg

3februar2007026.jpg

3februar2007030.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg

Etter ca et år med demotivasjon grunnet at alle delan og ramma mi som var lakkert, va lakkert med et parti maling som va feilrpodusert, så e æ no igang ijen.

Ramma og delan blei sendt bort for ny sandblåsing og lakkering.

Den e no ankommet hjemme ijen, og her e resultatet:

P1030983.jpg

P1030979.jpg

P1030976.jpg

P1030984.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg

Status på bilen per dags dato er at bladfjærer, støtdemperfester, skjold til bensintank osv er montert til ramma.

Venter på nye ubolter til blandfjærene. Så snart disse kommer blir akslingene boltet til blandjærene.

 

Tar litt tid nå, baby i huset, og i sommer ble jo og C303'en kjøpt inn. Den har som kjent også fått en del overhalg i det siste. Så blir litt jobb her og der.

 

Satser på å ha kanonvogna på veien til sommern 2010.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kjempeflott! Det var mycket fina och BRA bilder från renoveringen. Den här tråden kommer jag att lägga bland mina favoriter på datorn och ta fram och titta på när jag sitter hemma och funderar på olika saker som jag ska göra på min valp. Perfekt att gå in här och titta- hur var den nu den där fästplattan till fjäderpaketet såg ut? Du visar ju alla detaljer på ett suveränt sätt. TAKK! Det blir väl originalhjul på den sen va?

 

En detalj- jag så att det var tre spakar på den! Växelspak, och sen två till- vad er dom til?

 

BERÖMDE OCH UNDRADE OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lundberg
Kjempeflott! Det var mycket fina och BRA bilder från renoveringen. Den här tråden kommer jag att lägga bland mina favoriter på datorn och ta fram och titta på när jag sitter hemma och funderar på olika saker som jag ska göra på min valp. Perfekt att gå in här och titta- hur var den nu den där fästplattan till fjäderpaketet såg ut? Du visar ju alla detaljer på ett suveränt sätt. TAKK! Det blir väl originalhjul på den sen va?

 

En detalj- jag så att det var tre spakar på den! Växelspak' date=' och sen två till- vad er dom til?

 

BERÖMDE OCH UNDRADE OBELIX
[/quote']

 

Takker så mye for omtalen. Har lagt ned mye arbeid for at det skal bli bra.

Den bilen var den jeg kjøpte som min første bil. Ikke enhver ungdom som går å kjøper en slik bil til sin første bil PDT_Armataz_02_10.gif

Så den er blitt et viktig medlem i bilfamilien min.

 

 

De 3 spakene er som du nevner til selve girspaken, høy og lavserie samt inn og utkobling av 4-hjulstrekken.

Så jeg har en ekstra i forhold til en vanlig valp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...