Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 På tide med garasje for kanonvogna: Merke: Volvo Modell: L-3304 aka PVPJTGB 9031 Årsmodell: 1963 Produksjonsnr: 315 Farge: Grønn/Sort Motor: Volvo B18A Drivstoff: Blybensin Effekt: 68 hk (DIN) v/4500 o/min Slagvolum: 1,78 l Sideliggende kamaksel med støtstenger Kompresjon: 8,5:1 Forgasser: Zenith 36 VN Foraksel: Salisbury 4 HA Bakaksel: Salisbury 4 HA m/POWR-LOK differensialbrems Utveksling i Aklsel: 5,38:1 Transfer: Volvo M40 Fordelingsgirkasse: ZF VG 50 Fjærer: 9-Lags Blandfjerer Hjul: BFG 35/12.5R15 MT (Org. 280/85R16) Sånn som den va nå eg henta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Så fikk karroseriet seg en makeover no i sommar med ny lakk både uttanpå å "inne i" biln:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Sommern 2005 gikk, loding å fjellklatring ble daglidags med denna biln nå eg va på fritur fra Kystvakta. Men nå snøen hadde lagt seg sånn smått, så takka sommerbiln før seg. Det som no sto før tur va oppussing av motor, drivverk å resterende av understellet. Klart tel løft av karroseri. Sjekke en siste gang att ingenting heng fast enda. "Airborne" Karroseriet på sinn lagringsplass før vintern å oppussingsperioden. Ramma uten karroseriet: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst speedy Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Sånn vil jeg ha å........ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Sånn vil jeg ha å........ Æ har flere Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst speedy Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Ka den koster ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Ka den koster ?? Har ikke helt bestemt meg om jeg ska selge den. Men tenker rundt 45 000kr om den blir solgt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst speedy Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Har vel biler nok men har sansen for kannonvogna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Så va d han Volvo som måtte vike:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Ble tomt her gitt: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Så bynte demonteringa av styresystemet. Blei plaga med enkelte ting nå eg skulle demontere: Her blei eg plaga med at bolten å alt gikk rundt. Va ikke før eg fant bilda som illustrerte oppbygninga, da skjøne eg korrsn eg fikk løst alt: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Plagdes å litt med å få av eine styreleddet ut tel vestre hjul. Bolten e kon å skal ikke med rett værktøy være nå problem å få løs, men med det eg hadde telgjelgeli gikk eg den ikke av. Så kalte inn en slektning som e Ekspert på alt som kan skrus på, å han fikk hjelpt meg med det rette utstyret: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Så va d å få ut di gamle foringen tel bladfjern: På pressinga av nye fjære ble gjort på samme måte, med hjelp av den hydrauliske pressa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Forakslingen før oppussing Overhalt og grunnet Og lakkert sort: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Ja, da va d tid før litt oppdatering: Fått gjort en del, men lite posting. Her kommer litt bilda fra lakkeringa av bakakslingen: Sandblåst Grunnet: Lakkert med 2 strøk grunning, å 2 strøk toppstrøk. Så fått skifta olje å smurt opp, å lagt pakningsmasse på Brukt den mest solide skipsmalinga (2.komp) som man får tak i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Så va det litt mere sandblåsing på gang. Diverse dela færdi sandblåst: dempertårn, festan tel bumpstoppen, blandfjærholderan, krybba til bensintanken, beskyttelsesskjold i front etc etc... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Da va di diverse delan lakkert. Også hær med 2xgrunning å 2xtoppstrøk av sterk skipsmaling. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Da va nye bladfjærer annkommet. Og lakkert sorte:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 We got a sexy frame babyThefinger Ramma: sandblåst, lakkert, å tectylert innvendi: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Etter ca et år med demotivasjon grunnet at alle delan og ramma mi som var lakkert, va lakkert med et parti maling som va feilrpodusert, så e æ no igang ijen. Ramma og delan blei sendt bort for ny sandblåsing og lakkering. Den e no ankommet hjemme ijen, og her e resultatet: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Motorn som så slik ut: Blei pussa ned og grunnet: Og ser i dag slik ut: Motorn og dens komponenter blir satt sammen i skrivende stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Status på bilen per dags dato er at bladfjærer, støtdemperfester, skjold til bensintank osv er montert til ramma. Venter på nye ubolter til blandfjærene. Så snart disse kommer blir akslingene boltet til blandjærene. Tar litt tid nå, baby i huset, og i sommer ble jo og C303'en kjøpt inn. Den har som kjent også fått en del overhalg i det siste. Så blir litt jobb her og der. Satser på å ha kanonvogna på veien til sommern 2010. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Kjempeflott! Det var mycket fina och BRA bilder från renoveringen. Den här tråden kommer jag att lägga bland mina favoriter på datorn och ta fram och titta på när jag sitter hemma och funderar på olika saker som jag ska göra på min valp. Perfekt att gå in här och titta- hur var den nu den där fästplattan till fjäderpaketet såg ut? Du visar ju alla detaljer på ett suveränt sätt. TAKK! Det blir väl originalhjul på den sen va? En detalj- jag så att det var tre spakar på den! Växelspak, och sen två till- vad er dom til? BERÖMDE OCH UNDRADE OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lundberg Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Kjempeflott! Det var mycket fina och BRA bilder från renoveringen. Den här tråden kommer jag att lägga bland mina favoriter på datorn och ta fram och titta på när jag sitter hemma och funderar på olika saker som jag ska göra på min valp. Perfekt att gå in här och titta- hur var den nu den där fästplattan till fjäderpaketet såg ut? Du visar ju alla detaljer på ett suveränt sätt. TAKK! Det blir väl originalhjul på den sen va? En detalj- jag så att det var tre spakar på den! Växelspak' date=' och sen två till- vad er dom til? BERÖMDE OCH UNDRADE OBELIX[/quote'] Takker så mye for omtalen. Har lagt ned mye arbeid for at det skal bli bra. Den bilen var den jeg kjøpte som min første bil. Ikke enhver ungdom som går å kjøper en slik bil til sin første bil Så den er blitt et viktig medlem i bilfamilien min. De 3 spakene er som du nevner til selve girspaken, høy og lavserie samt inn og utkobling av 4-hjulstrekken. Så jeg har en ekstra i forhold til en vanlig valp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Seglarn Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Kanonbra jobb!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.