Gå till innehåll

13 Flakbil del 2....


Gäst speedy

Rekommendera Poster

Gäst Tor-Arne

Skjønner deg godt. Nå har jeg pusset og malt i måneder og da føles det ganske OK å begynne å skru det hele sammen igjen.

 

Ta med deg hårføneren og gå ut og blås det tørt. Eller kanskje barna med hver sin PDT_Armataz_02_05.gif.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Speedy,

 

Den förklaringen köper jag rakt av! Dessutom ger den ju bevis på en sak vi alla andra vetat om sen urminnes tider.

 

Om ni normän har 24,5 timmar på ett dygn så måste det betyda att en vecka i Norge är således 3.5 timmar längre än en vanlig vecka.

 

På ett år blir det drygt en vecka som Norge halkar efter den normala tideräkningen. Och utgår vi ifrån att man började räkna tiden vid jesu födelse så kommer man fram till att Norge ligger totalt- hör och häpna mina vänner, Nu reser jag mej upp, och levererar den o-omkullrunkeliga sanningen:

 

Norge ligger 15067 dagar, eller 2152 veckor, eller 41 år efter resten av världen.

 

Så där har vi förklaringen till att vårat västra grannland egentligen lever kvar år 1968! Vilket i och för sej är ett bra år- då föddes nämligen jag! Men det förklara ju också varför Du,Speedy hinner med så jäkla mycket! Tack för att vi slipper gå omkring i ångestfylld ovetskap.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne
Hej Speedy' date='

 

Den förklaringen köper jag rakt av! Dessutom ger den ju bevis på en sak vi alla andra vetat om sen urminnes tider.

 

Om ni normän har 24,5 timmar på ett dygn så måste det betyda att en vecka i Norge är således 3.5 timmar längre än en vanlig vecka.

 

På ett år blir det drygt en vecka som Norge halkar efter den normala tideräkningen. Och utgår vi ifrån att man började räkna tiden vid jesu födelse så kommer man fram till att Norge ligger totalt- hör och häpna mina vänner, Nu reser jag mej upp, och levererar den o-omkullrunkeliga sanningen:

 

Norge ligger 15067 dagar, eller 2152 veckor, eller 41 år efter resten av världen.

 

Så där har vi förklaringen till att vårat västra grannland egentligen lever kvar år 1968! Vilket i och för sej är ett bra år- då föddes nämligen jag! Men det förklara ju också varför Du,Speedy hinner med så jäkla mycket! Tack för att vi slipper gå omkring i ångestfylld ovetskap.

 

SKREV OBELIX
[/quote']

 

PDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_07.gif  -  PDT_Armataz_02_02.gif

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag skjedde det som ikke skulle skje, dvs i natt. Igår kveld satt jeg nylakkerte deler opp etter en stige for at disse skulle tørke litt til. Tror du stigen sto der i morres PDT_Armataz_02_28.gifPDT_Armataz_02_18.gif Den hadde veltet PDT_Armataz_02_13.gif og dørene måtte få ett strøk til etter litt pussing...men nå er jeg i rute igjen. Alle sorte deler har fått to strøk og det får holde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Da ble det noen timer i garasjen i dag au PDT_Armataz_02_02.gif "Lakkbua" er revet og ryddet bort og delene kommer sakte men sikkert på plass PDT_Armataz_02_23.gif

Delemontering_flakbil_2_003.JPGDelemontering_flakbil_2_004.JPGDelemontering_flakbil_2_005.JPGDelemontering_flakbil_2_002.JPG

Og ettersom lakkeringen er over for denne gang, er det en fornøyd pus som sjekker at vi gjør en god jobb PDT_Armataz_02_44.gif PDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Norsk snöcamo funkade riktigt fint det också PDT_Armataz_02_44.gif

Jag blir imponerad av vilken fart det är i erat garage, nyss kom ju en fin valp ut och nu är enu en fin bil på väg att ta form,

Jätte fint jobb Svein PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det som förundrar mej ännu mer kanske är att karln har dessutom tid att sitta här och dregla över alla sköna bilar och trevliga inlägg! Samtidigt!

 

Jag är imponerad!

 

SKREV OBELIX

 

(börjar likna spam snart va?)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt stiligt! Snyggt jobb team Johanssen.

 

SKREV OBELIX

JOHANSEN skrives med en s takk PDT_Armataz_02_03.gif

 

Når det gjelder valpen var jo alle delen der ferdig lakkert når jeg begynte på tråden' date=' var liksom kun montering som manglet.

 

Flakbilen er jo kun hytta, og uten rust og bulker går det raskt å pusse den ned. Flaket skal modefiseres litt og lakkes det også, så jeg er ikke ferdig riktig ennå [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_30.gif[/img]

Planen er at vinsjen skal på i front, ett takstativ med lamper skal på plass...nattorientering Cooper PDT_Armataz_02_44.gif

Men jeg begyner å se bil av den og er greit fornøyd. Lakk fra Maxbo og hellakkering til ca 500,- er vel ikke så gærlig PDT_Armataz_02_07.gif Og brukes i skog og kratt skal den PDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Da har det blitt noe delemontering idag også. Fått inn sota bak og sideruter, samt dører oglitt annet småtterier PDT_Armataz_02_38.gif Planen er at de grønne hullplatene skal byttes ut med aluplater, samt at jeg skal lage en takkonsol som skal inneholde cd/radio og comradio + evt brytere til div utstyr som kommer etterhvert....

Delemontering_flakbil_3_001.JPGDelemontering_flakbil_3_002.JPGDelemontering_flakbil_3_003.JPGDelemontering_flakbil_3_004.JPG

Som jeg har nevnt i en annen tråd har jeg bestemt meg for å modifisere brekket, det noe for langt for meg, eller at jeg har for lange bein PDT_Armataz_02_11.gif

Delemontering_flakbil_3_006.JPGDelemontering_flakbil_3_005.JPG

Jeg har da splittet den fremre delen som sitter sveiset til den indre delen..

 

Delemontering_flakbil_3_007.JPG Stanga som sitter i forbindelse med utløsermekanismen blir nå for lang, denne kappes og tuppen gjenges opp på nytt for at knappen skal sitte. Returfjæra for knappen blir også noe for lang og kappes ca 0.5 cm. Flere bilder på dette kommer i morra, nå ligger brekket å tørker etter lakkering PDT_Armataz_02_43.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg har veldig lyst til å kle opp alt som har gummimatte orginalt, med den type teppe som ofte brukes til å kle hattehylle/basskasse og den type ting....men er usikker med tanke på at det er en bil som skal brukes i skog og kratt. Ett surhul eller to så er vel teppe kastPDT_Armataz_02_13.gif men jeg må jo prøve PDT_Armataz_02_02.gif Matta under beina blir jo som vanlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...