Gå till innehåll

Stiften i dörrlåsen


Gäst niklas

Rekommendera Poster

Tänkte reducera antalet nycklar jag behöver för att komma in i dörrarna på min Tgb11 och började plocka om stiften (eller vad det heter) i låscylindrarna. Har gått från 4 nycklar till 3 plus att jag nu kan komma in i en dörr som jag inte hade nyckel till tidigare. Alltid nått!

 

Men för att komma vidare skulle jag behöva extra stift. Några av stiften är nämligen söndervridna och fungerar inte så bra. Dessutom vore det bra att kunna sätta in ny stift på de ställen där jag tvingades ta bort några för att minska antalet nycklar.

 

Stiften är små rektangulära mässingsplattor med ett rektangulärt hål i mitten för nyckeln.

 

Köper man dom i färdiga längder eller finns det endast en längd som man sedan slipar till?

Någon som vet var man kan få tag i dessa?

Sitter våra dörrlås i någon annan mer vanlig bilmodell?

Går det överhuvud taget att få tag på dessa delar nya eller är det bilskrot som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

inga problem bara gå till volvo eller swecon sitter på volvo 4200, 4400, 4500, L70, L90 osv osv... sitter garanterat på många fler maskiner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

vet att det finns pirat lås av samma stuk till maskinerna men orginal är orginal smiley20.gif

 

Lycka till!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst Daniel.H.

ska rätta mina inlägg eller iaf komentera dom!

jag är numer lite osäker på om det är samma sorts lås PDT_Armataz_02_31.gif kan ha slagit mig på tummen där. så jag ska vara tyst tills jag vetPDT_Armataz_02_09.gif

mvh// Daniel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst rymdskunken

Du kan få köpa både låskolvar och nycklar, om du uppger nummret på dinna nycklar kanske vi har lösa låskolvar som passar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...