Gäst Emile Postad 22 November , 2009 Rapport Share Postad 22 November , 2009 Vakumklockan har gått sönder så jag kan inte vincha... någon bra lösning på hur man kan lösa det hela?? hur använder man vinchen?kan man vinchen "dra" samtidigt som hjulen driver? tacksam för svar!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 22 November , 2009 Rapport Share Postad 22 November , 2009 Instruktionsbok finns på annan plats på forumet, sök utökat så kommer det (finns redan fullt med trådar som går ihop här) Svar Nej, det går bara att hjulköra ELLER winch (C303 original?) Membranet skall vara ganska lätt att byta enligt de som provat, och du har väl redan kollat att alla vaccuum slangar sitter fast i båda ändarna o är hela ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst pv-jeep Postad 22 November , 2009 Rapport Share Postad 22 November , 2009 Varför går det inte vischa samtidigt som hjulen driver ?? Mvh D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Gastorn Postad 22 November , 2009 Rapport Share Postad 22 November , 2009 De ska gå att samköra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst valplinus Postad 22 November , 2009 Rapport Share Postad 22 November , 2009 jag kanske har missat något men vad är det för bil? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Emile Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 ojj. jag la in det på fel forum.... det är en c202. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Limpan4all Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 JDW: Du har fel, det går utmärkt att köra och wincha samtidigt. Iallafall på min C303 Vattenfall med mekanisk winch kopplad till kraftuttaget. Om det sen är en optimal metod är en annan fråga... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 JDW: Du har fel' date=' det går utmärkt att köra och wincha samtidigt. Iallafall på min C303 Vattenfall med mekanisk winch kopplad till kraftuttaget. Om det sen är en optimal metod är en annan fråga... [/quote'] hmm, har aldrig lyckats få till den kombinationen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst pv-jeep Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Limpan4all Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 Vinchen har två st helt egna vred som vardera helt struntar i hur FD51 lådan ligger Låg, Neutral eller Hög. Sen så använder man växellådan för att grovreglera winchhastighet och matningsriktning, fram ger inwinchning och back ger utmatning. Så man har 4 hastigheter för inwinchning och 1 för utmatning/winchning. Kopplingen startar och stoppar winchningen. Detta vet du ju förstås, men kan vara kul info för andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 24 November , 2009 Rapport Share Postad 24 November , 2009 Vinchen har två st helt egna vred som vardera helt struntar i hur FD51 lådan ligger Låg' date=' Neutral eller Hög.Sen så använder man växellådan för att grovreglera winchhastighet och matningsriktning, fram ger inwinchning och back ger utmatning. Så man har 4 hastigheter för inwinchning och 1 för utmatning/winchning. Kopplingen startar och stoppar winchningen. Detta vet du ju förstås, men kan vara kul info för andra. [/quote'] Har en likadan, men den struntar fullständigt i dessa vred om inte "vanliga" växellådan ligger i mellanläge. Klippt från annan tråd: -when not using the winch -Put PTO-swich in "out" -Put the winch-swich in "in" to prevent unwanted freespooling. <?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> -To freespool the cable -Have the engine running. -Clutch down -Put PTO-swich in "out" -Put the winch-swich in "out" -Gearbox in "N" -Cluth upp. The cable shold be easy to pull out at this point -To spool the cable in or out -Engine running -Clutch down -T-case in neutral -Gearbox in "1" for spooling in slowly and "4" for fast. "R" for spooling out -PTO swich "in" -Winch-swich "in" -Cluth upp. The cable shold go in or out depending on the gear chosen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 24 November , 2009 Rapport Share Postad 24 November , 2009 Och har man lyckats "spola över" linänden så får man tvärtom, 4 olika ut o en växel in, fast då går linan lite konstigt under också, är bra att kunna "snabbsträcka" upp Wire ibland, och även "finlira" på lågväxeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.