Gå till innehåll

Hjälp med vinchen!!


Gäst Emile

Rekommendera Poster

Vakumklockan har gått sönder så jag kan inte vincha... PDT_Armataz_02_13.gif

någon bra lösning på hur man kan lösa det hela??PDT_Armataz_02_15.gif

hur använder man vinchen?

kan man vinchen "dra" samtidigt som hjulen driver?

tacksam för svar!!PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instruktionsbok finns på annan plats på forumet, sök utökat så kommer det (finns redan fullt med trådar som går ihop här)

 

Svar Nej, det går bara att hjulköra ELLER winch (C303 original?)

 

Membranet skall vara ganska lätt att byta enligt de som provat, och du har väl redan kollat att alla vaccuum slangar sitter fast i båda ändarna o är hela ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Limpan4all

JDW: Du har fel, det går utmärkt att köra och wincha samtidigt. Iallafall på min C303 Vattenfall med mekanisk winch kopplad till kraftuttaget. Om det sen är en optimal metod är en annan fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JDW: Du har fel' date=' det går utmärkt att köra och wincha samtidigt. Iallafall på min C303 Vattenfall med mekanisk winch kopplad till kraftuttaget. Om det sen är en optimal metod är en annan fråga... [/quote']

hmm, har aldrig lyckats få till den kombinationen....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Limpan4all

Vinchen har två st helt egna vred som vardera helt struntar i hur FD51 lådan ligger Låg, Neutral eller Hög.

Sen så använder man växellådan för att grovreglera winchhastighet och matningsriktning, fram ger inwinchning och back ger utmatning. Så man har 4 hastigheter för inwinchning och 1 för utmatning/winchning. Kopplingen startar och stoppar winchningen.

Detta vet du ju förstås, men kan vara kul info för andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinchen har två st helt egna vred som vardera helt struntar i hur FD51 lådan ligger Låg' date=' Neutral eller Hög.

Sen så använder man växellådan för att grovreglera winchhastighet och matningsriktning, fram ger inwinchning och back ger utmatning. Så man har 4 hastigheter för inwinchning och 1 för utmatning/winchning. Kopplingen startar och stoppar winchningen.

Detta vet du ju förstås, men kan vara kul info för andra.

[/quote']

 

Har en likadan, men den struntar fullständigt i dessa vred om inte "vanliga" växellådan ligger i mellanläge.

 

Klippt från annan tråd:

 

-when not using the winch

-Put PTO-swich in "out"

-Put the winch-swich in "in" to prevent unwanted freespooling.

<?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

-To freespool the cable

-Have the engine running.

-Clutch down

-Put PTO-swich in "out"

-Put the winch-swich in "out"

-Gearbox in "N"

-Cluth upp. The cable shold be easy to pull out at this point

 

-To spool the cable in or out

-Engine running

-Clutch down

-T-case in neutral

-Gearbox in "1" for spooling in slowly and "4" for fast.

"R" for spooling out

-PTO swich "in"

-Winch-swich "in"

-Cluth upp. The cable shold go in or out depending on the gear chosen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har man lyckats "spola över" linänden så får man tvärtom, 4 olika ut o en växel in, fast då går linan lite konstigt under också, är bra att kunna "snabbsträcka" upp Wire ibland, och även "finlira" på lågväxeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...