Gäst ErikC304 Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Jag sprang på en länk till ett bygge: http://www.offroad-extrem.de/3.html Uppenbarligen nån form av verksamhet som utför byggen åt andra. Ska bli spännande att se hur resultatet blir. Hela drivlinan fram till ihopkopplingen med kardanerna används, liksom kyl och servosnäcka. Jävulens stor maskin det där, passar inte min egen smak alls så trångt som det är redan original att greja med maskineriet. Men alla har sina ideer och det här är ett alternativ. "Pulver i maskin" lär det bli i alla fall, det är nog inga klena grejor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Det blev fullt mellan ramarna i den...... Jag fick höra när jag skulle montera en Subarukylare i min 1500S att man ABSOLUT inte fick luta kylaren åt något håll för då skulle den inte fungera på ett optimalt sätt. Men dom här killarna verkar ju inte ha dom bekymren... Såg seriöst ut ändå tycker jag! SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Hittade detta: The 12H-T is a 4.0 L (3980 cc) inline 6, 12 valve OHV turbocharged diesel engine. Bore is 91 mm and stroke is 102 mm, with a compression ratio of 18.6:1. Output is 135 hp (101 kW) at 3500 rpm with 231 ft·lbf (312 N·m of torque at 2000 rpm. Det duger väl.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Den du! Vridmoment som en finlandsfäja! Skulle sitta som en fläskläpp i Valpen....... DRÖMDE OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Äh, löjligt, ta en spis från en SAAB 9000 istället: Original 225 hk / 342 Nm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Fan Anders, Det har du rätt i, jag kollade faktiskt inte vridmomentet på motorspecen, utgick från att det var bra vrid i den med tanke på cyl volymen! Min pappas nya Honndajj I 30 har en 2 liters dieselmotor med 140 Hk och 350 Nm..... Bättre med en sån då! SKREV OBELIXEN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Jo, jag kör en Saab 9000 och med fastnad waste gate-ventil laddade den betydligt mer än original och JÄVLAR vad stark den var... Rolig som tusan också, men det var till att lyssna hur mycket det visslade, för den laddade tills tändningen slog ifrån... Men svängmassan blir inte ett dugg annorlunda för det. Jag skulle gissa att den där fyralitersmaskinen inte kroknar om man släpper upp kopplingen lite för fort på tomgång. Det lär ingen tvåliters klara oavsett om det är en bensin eller diesel. Och vispa på lite innan man släpper kopplingen så kroknar nog kardanerna istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FormerMazda Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Huuuh! Som den ska ha spikat! Hur som, klart att det är mer massa i tåjota-dieseln. Men snart kommer jag bygga själv eftersom ingen annan gör det: bensinturbo med automat. Hur ska en sån bil vara att köra egentligen? I min värld så behövs "inget" vrid vid låga varv i och med automaten, men frågan är om det fungerar bra eller inte? Sen drar ju en sån drivlina med sig en MASSA andra problem. Mer värme vid turbo, en massa el, förmodligen mer effekt än original drivlina vill ha. Men det skulle vara kul att testa! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst pigge Postad 1 December , 2009 Rapport Share Postad 1 December , 2009 Herr mazda: Jag tror du har en bra tanke där. Skulle vara kul att stoppa i en 2,5L turbofemma från volvo i elvan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Christian Postad 2 December , 2009 Rapport Share Postad 2 December , 2009 Nu kender jeg jo Toyota motorarna, specielt dom från HJ60/61, som det er. Det er en fin maskin, men gammal! Den är jävle tung, från hukommelsen 435kg!!! Jeg havde opvervejet den, men mente at den var for tung, gammal och stor, tilsammans med växlen kommer det a veje mindst 200 kg mere end vores. Hittade detta: The 12H-T is a 4.0 L (3980 cc) inline 6' date=' 12 valve OHV turbocharged diesel engine. Bore is 91 mm and stroke is 102 mm, with a compression ratio of 18.6:1. Output is 135 hp (101 kW) at 3500 rpm with 231 ft·lbf (312 N·m of torque at 2000 rpm. Det duger väl.. [img']smileys/PDT_Armataz_02_12.gif[/img] Ja såklart, men hvad med: 1KZ-T specifications are:96 mm x 103 mm bore/stroke 21:1 compression ratio 85kw @ 3600 rpm (114 hp) 295Mn @ 2400 rpm (217.5 lbs ft torque) peaky torque - a little below 1800 rpm ... og det er før intercooler Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.