Gå till innehåll

Renovering av flak..FERDIG


Gäst speedy

Rekommendera Poster

Jeg velger å lage en egen tråd på renovering av flaket som skal på 13 flakbilen, og det skyldes at jeg skal kunne flytte det over på andre biler jeg har PDT_Armataz_02_38.gif Her er da bilder av flaket slik det ser ut i dag, så kommer det vel flere etterhvert vil jeg tro. Skal bygges om både foran og bak ++

Ombygging_av_flaket_002.JPGOmbygging_av_flaket_003.JPGOmbygging_av_flaket_004.JPGOmbygging_av_flaket_005.JPG
speedy2010-01-12 22:12:30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Da har jeg fått sveiset litt og konturene av hva som kommer begyner å vise seg. Litt USA stil mot hytta for beskyttelse, her vil det komme tette plater ut mot sidene. Baklemmen har fått hengsler, som gjør planet litt mer brukanes enn det var før. Gamle gittervegger kan brukes til så mangt PDT_Armataz_02_02.gif

Gittervegg_+_baklem_flakbil_001.JPGGittervegg_+_baklem_flakbil_002.JPG

Det ser ut som jeg har ett halvdårlig kamera...men det er sveiserøyken som ligger i rommet PDT_Armataz_02_26.gif

Gittervegg_+_baklem_flakbil_003.JPGGittervegg_+_baklem_flakbil_004.JPGGittervegg_+_baklem_flakbil_005.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speedy' date=' ska du inte ha winchen kvar på flaket.

 

 

 

 

 

 

Mvh Rune M[/quote']

Nei...setter den i front. Føler jeg mister litt kontroll over hva som skjer om jeg skulle vinsje meg bakover....ser liksom ikke PDT_Armataz_02_17.gifspeedy2009-12-06 20:01:06
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Når jeg nå ikke får plass til reservehjulet på taket, ettersom det der kommer en ramme som holder for en masse lys etc, velger jeg å lage ett feste på planet slik at hjulet ikke danser rundt når jeg kjører PDT_Armataz_02_02.gif Dette feste er skrudd og kan fjernes ved behov.. 

Reservehjulsholder_flakbil_003.JPGReservehjulsholder_flakbil_001.JPGReservehjulsholder_flakbil_002.JPGReservehjulsholder_flakbil_004.JPG

 

Litt svart lakk på dette sammen med resten av planet får vel duge....

Litt sjekk og justering av sidelemmer i morra så er vel lakkeringen ikke så langt unna PDT_Armataz_02_44.gif
speedy2009-12-09 22:17:30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Da er låsene på plass for baklemmen, nye "sidelemmer" er laget og justert....så da skal det være klart for litt matting av plan og så på med ny lakk. Planet blir sort og lemmene hvite  PDT_Armataz_02_43.gif

Det er nå trelemmer men når tid og penger strekker til skal disse byttes ut med alulemmer...

 

Lemmer_flakbil_003.JPGLemmer_flakbil_001.JPGLemmer_flakbil_002.JPGLemmer_flakbil_005.JPGLemmer_flakbil_004.JPG

Nå er jeg litt mer enn ivrig etter å få planet på bilen..... PDT_Armataz_02_40.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Da har det blitt tid til å kline litt med lakk og maling igjen PDT_Armataz_02_30.gif

Lakkering_plan_+_lemmer_flakbil_001.JPGLakkering_plan_+_lemmer_flakbil_002.JPG

En 13 uten plan kan brukes som malestativ for lemmer PDT_Armataz_02_30.gif Gitterlem gjør at jeg kan se bra bakover PDT_Armataz_02_02.gif

Lakkering_plan_+_lemmer_flakbil_003.JPGLakkering_plan_+_lemmer_flakbil_004.JPGLakkering_plan_+_lemmer_flakbil_005.JPGLakkering_plan_+_lemmer_flakbil_006.JPG

Begyner å bli litt rastløs....vil ut og kjøre PDT_Armataz_02_43.gif 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...