Gå till innehåll

Problem med min Sugga


Gäst micke86

Rekommendera Poster

Gäst micke86

Hallå alla terrängåkare.

Jag är mitt uppe i att montera ihop min sugga och har då fastnat i ett ganska stort problem. Alla mina lister runt dörrar och runt fönstren i dörrarna är helt slut. Hur gör jag?

Det känns som jag är ganska fast där och hoppas att någon kan hjälpa mig med en allternativ lösning eller var jag kan få tag i dom.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som tusan vi kollar den!!!! Åtminstone jag kolla ALLA trådar det första jag gör när jag kommer hem. Men du, har du en SWEDOL butik i din närhet så åk dit ock kika, dom har väldigt mycket lister på löpmeter, och det finns kanske något du kan använda. Sen har du båtbutikerna- samma där, finns mycket lister i alla möjliga dimensioner.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har mina suggor på annat ställe än där jag bor. Men den ena Suggan var ganska demonterad när jag köpte den i somras bl.a var alla stolarna urplockade. Jag vill minnas att stolen över batterilådan var fäst med fyra skruv i nederkant av ryggstödet. Två på vardera sida. Sittdynan skall ju vara lös för att kunna lyftas så man kommer åt batteriet. Jag skall dit till helgen och då skall jag försöka ta en bild av hur det är fäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dom här listerna jag har svårt att hitta

list2.1.jpglister1.1.jpg

Övre bild B:14mm H:20mm

Nedre bild B:16mm H:18mm

 

Har du fått tag på lister och i så fall var?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke86

Det låter bra vill du även kolla på ett ungefär hur lång dom fästena är?

Ja jag fick tag i listerna, ulisten runt rutan i dörr är inte riktigt lik orginal men det ska nog funka. Men annars ser det väldigt bra ut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P3140097stol3.jpg

 

Fästena är gjorda av bockad plåt ca 3mm. Fästena skuvas fast i väggen bakom ryggstödet med två skruv och med en skruv ned i golvet. C/C avstånd på skruvarna i väggen ca 100 mm.

På stolen över batterilådan kan sittdynan fällas upp samt ryggstödet fällas ner.

Hoppas bilden förklarar resten.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...