Gå till innehåll

Omlackering "grönbil"


Gäst petewedi

Rekommendera Poster

Gäst petewedi

Hur mycket färg går det till en 11:a? Vad gör man för förberedelser förutom maskning på en aluzink? Man vill ju bevara ytan av zink så slipa är väl inte bra?petewedi2010-01-07 15:03:29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei. Hvor mye lakk som går meg kommer litt ann på hvor godt lakken dekker. Jeg lakkerte hytta utvendig og innvendig 2 strøk (under dette var det 2 lag primer) og brukte ca 1 liter hvit bengalack. Som tynner brukte jeg vanlig Lynol, dette for at lakken ikke skal være så tykk....tynneren vil dunste bort under lakkeringen og brukes for at lakken skal flyte lettere. Uansett overflate (yta) må/bør du matte den ned før lakkering, dette for at lakken skal sitte. Så skulle jeg ha lakkert en 11:a ville jeg ha kjøpt 2 liter lakk.... Går du tom for lakk under jobben og har tatt kun halve bilen går det dårlig å løpe for å kjøpe mer og så ta den andre halve etterpå. Hele bilen må tas på ett strøk PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Gjorde du detta på en aluzink?

 

Om jag nöjer mig med att matta ner kanske 400-papper blir bra? Funderar på att spruta själv utomhus till sommaren i färgen helt vit.

 

 

 

Vad kan man räkna med för pengar att låta nån spruta? Utan krav på poffsresultat eftersom det är en bruksbil.

 

5000:- eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, hytta er byttet til en aluzink..

Hva kan man si, lakkering er dyrt.Har du litt feeling i handa og ser hva du gjør, så gjør du detta selv. Jeg lakkerer i garasjen og har også lakkert ute om sommeren med topp resultat...med en mygg eller to PDT_Armataz_02_38.gif

Begynerfeil er at du har for "dårlig" tid og legger på for mye, da får du sig....bedre med 2 tynne lag enn 1 tykt.

 

Kommer litt ann på hvilken type lakk du bruker, men lakker du selv blir det mange 11'r for 5000,-

Ettersom jeg gjør alt selv så blir 5000,- mye. Lakkjobben min kostet 1000 - 1500 ca, med lakk,primer og tynner...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...