Gå till innehåll

inga bromsar på 13


Gäst Daniel.H.

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.H.

hopp då har det hänt mig jag som lidit med er andra som hafft bekymer med bromsarna!!

idag när jag glatt skulle ut och sladda i ny snön med 13 så blev det botten tramp innan jag startat motorn! lustigt tänkte jag, så jag lyfte kåpan över olje behållarna och mycke riktigt den vänstra behållaren är tommsmiley3.gif den vart full igår kväll såg jag.

men vart har denna olja tagit sin väg? finns den numera i broms servo klockan? finns ingen olja synlig vid några bromstrummor.

och ingen vit rök när jag bromsar.

så jag fyllde behållaren och nu har jag bra bromsar på några hjul.

 

någon som har bra tipps?

 

mvh //Daniel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

ne det är just det inte ens något fuktande! kan ju inte vara 2-3dl som ligger och gömmer sig i någon bromstrumma!? har iaf svårt att tänka mig detta! det jag själv kan tänka mig är ju broms servo och att det lagt sig olja i just en av dom, men borde då inte mortorn suga i sig oljan och där med lukta och ryka broms olja??? eller måste något membran gå sönder då me? kan man ute sluta vilken som är trasig på något vis?

borde ju föresten gå att kolla vilken behållare som är till vilken!?

 

hmm får bli helgens jobb!

 

tacksam för medlidandesmiley19.gif och svar av alla de slagsmiley20.gif

mvh
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Servorna står ju upp..så måste bli mycke olja i dom om det ska bli olja i insuget, väldigt sällan nån av huvud bromscylindrarna går sönder...jag tippar helt klart på nån hjul cylinder...kan läcka utan att det rinner ur trumman...e ju en terräng bil massa bös över allt som suger upp olja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

Hittade felet och läste senare om felet här på forumet, det var Henrik som gissade rätt denna gången. hadde borta alla hjulen och trummor för rengöring innan annandags träffen men inga fel då! kan säga att det hadde hunnit bli så mycket dy o bös så att det sög upp två behållare med olja innan det började att fukta så man såg utan att ta bort hjulen.

mvh!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...