Gäst Peter351 Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Hej! Sitter och funderar på en BV 202 och läser inlägg och länkar, jag har inte hunnit med allt och det börjar bli rörigt i hjärnan.... Jag funderar på att skaffa en 202, det finns ett par olika, vanlig och NF1, svensk och norsk. Det ska bytas motor till något roligare, den ska bli en kul grej som kan användas till lite nytta emellanåt. Men är det olika drivlina förutom motorn? På sprängskisser så ärdet olika vxl lådor på vanlig och NF1, men är fördelningslåda och resten samma? Är det kardan mellan vxl låda och fördelningslåda, ser så ut på sprängskisser? Annat som skiljer som man ska tänka på när man letar? Funderar på automat, så egentligen så spelar vxl lådan ingen roll om det ändå ska bytas..... Men kanske en B23 med turbo och originallåda.....? Nån som använt en V8 med automat? Ev Rover V8 om man tänker på vikten, ljudet.... Många frågor blev det, har ni länkar så länka gärna... Allt för rätt känsla och inte speciellt förnuftigt... MVH Peter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst bv 202 Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 jag har sett en bv 202 med bmw 6a och automat,verkade ha små problem då men han kan ha fixat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ltgb912 Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 På en bv202 är v-lådan och fördelingslådan byggat sammen på samma sätt som lådan på en valp. Man måste ocså fundera på, om resten av drivlinen (kardan, diff, hjul och band ) tåler allt för stora motorar (moment och hästar) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.