Gå till innehåll

Behöver köpråd 912:a


Gäst SGT.TROUBLE

Rekommendera Poster

Gäst SGT.TROUBLE

Hallåj,nu är det så att jag kollat på en 912:a som är allt annat än iordning men en bil jag tycker är så mäktigt.som sagt bilen är en 912:a en -55:a där motorn sitter fast,flaket är upprostat,ingen kapellställning,kylet paj.läcker från samtliga hjulcylindar´till broms,samt läckage från motor vxzl-låda fördelnings låda,samt alla axlar.buckligt tak på hytt och rost i hö dörr.och nu en liten fråga,det är trägolv i den skall det varar detta.vad tycker ni denna bil är värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst klanen 1

vad hade du tänkt att göra

renovera eller lek bil

tyvärr är värdet alldeles för lågt pga liten efterfrågan på dom

ska du renovera för att det är kul så kommer det att bli dyrt

dom jag har sätt ligger från 3000-25000

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallåj' date='nu är det så att jag kollat på en 912:a som är allt annat än iordning men en bil jag tycker är så mäktigt.som sagt bilen är en 912:a en -55:a där motorn sitter fast,flaket är upprostat,ingen kapellställning,kylet paj.läcker från samtliga hjulcylindar´till broms,samt läckage från motor vxzl-låda fördelnings låda,samt alla axlar.buckligt tak på hytt och rost i hö dörr.och nu en liten fråga,det är trägolv i den skall det varar detta.vad tycker ni denna bil är värd.[/quote']

 

 

Kommer ann på øye som ser.For noen er det skrot og søppel, og således ikke verdt noe...men for andre verdt gull og noe som er verdt å betale en slump for. Er vel den som står på BlocketPDT_Armataz_02_03.gif

Skal du lage en fin bil må du jo begyne et stedPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som styr priset mest på en sån här bil är skicket på däcken- är dom bra har du pengarna åter bara på dem, är dom slut pratar vi 5 siffriga belopp för att få den på vägen igen.

 

Har du 5000:- över och transportmöjligheter, samt plats att ställa upp den på så är det bara att åka och hämta den. Du kommer INTE att göra ekonomisk förlust på den. Bara axlarna är värda mer för den som vill bygga nåt kul. Men på den beskrivningen du ger- efter att ha varit i kontakt med säljaren antar jag- så kommer detta bli ett väldigt dyrt projekt om du har avsikten att göra en fin originalbil av den.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst per jansson

jag har en som kanske kan vara tillsalu

 

den är inte jätte fin och bromsarna fungerar inte läcker i huvudcylindern

jag vill inte sälja den men jag behöver pengar till andra projekt så är priset rätt så säljer jag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst andreas

ett tips till alla med 912 eller suggor det är att fräsa ur bromscylindrana och pressa i rostfri hylsa och även göra det på huvudcylindern, det är värt varenda krona och du får bromsar som håller, bromscylindertätningarna köps på norrlands till en låg peng..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...