Gå till innehåll

Varning för mindre bra delar


Gäst Johan

Rekommendera Poster

Jag köpte en NY vattenpump på Biltema och monterade på min NY renoverade motor. Vid en lite längre provtur kokade motorn 3 gånger på 8km, på hem vägen tog jag bort termostaten, det blev svinkallt i bilen. Det blev endel funderande om luft i systemet, trasig termostat. I fredags var det besiktning, bilen kokade inte men det var inte varmt i bilen, (2 mil till Växjö ). Bytte tenostaten i stan till en varmare och det kokar. Lördag körning på I11, några dunkar glykol och ett knippe termostater. Kokar på vägen in, övre kylarslang och kylare är kall. Jag tar bort den lilla käglan som sitter på termostaten, kör hela dagen med dålig värme i bilen.Temperaturen i motorn är mellan 40-60 grader. Idag söndag har jag hittat felet, TACK BILTEMA för era "kvalitets grejer".

 FELET var ett litet gjut fel i pumpen. Det lilla hålet på ovansidan av pumpen var stängt, inget flöde till termostaten så den öppnade inte. Jag borrade upp hålet och nu funkar bilen som den ska.

Mvh Johan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre är det nog inte det även om min vattenpump var ok.

 

Biltema har många fördelar men passformen och kvaliten på deras reservdelar tillhör inte dem. Man måste verkligen veta vad man köper och dubbelkolla allt innan man använder det man köpt där. Det kan vara ok men allt för ofta är det inte det.

 

mvh Åke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...