Gäst piercub Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Hej Jag heter Per och är ny på listan. Har i över 20 år haft en fantastisk bil ,en gamal startbil från flygvapnet att röja snö med och skrapa min infartsväg. Bor på en avstyckad gård och har egna infartsvägar. Har en Ferguson-hydraulik monterad därbak med ett traktorskaktblad. I alla år har bilen gått perfekt trots minimal service. På med soppa och ett batteri så har den alltid ställt upp när det behövts. Nu har det som bekant kommit stora mängder snö här i Skåne och tyvärr har kopplingen gjort sitt och börjat slira. Någon som har en ny lamell som kan passa till en A 6 motor eller vet var man kan hitta en ? Hur jobbigt är det att byta den. Har bara jobbat med mindre grejer tidigare. Tacksam för goda råd. Per Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst klanen 1 Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 altyco parts i hudding säljer nya lammeler men du får själv nita dom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Tack Klanen1 Inte fler som har svarat. Kanske beror det på att man tycker att bilen inte är original och att det är helgerån att montera en traktorhydraulik bakpå. Visst är det kanske så. Men det skick jag hittade bilen i var mycket sämre. Hade stått ute i många år och för många originaldelar saknades för att den skulle för rimliga kostnader kunna återställas i originalskick.. så är det. Har en helt ny originalkylare att byta med om någon behöver.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst speedy Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Har du tid til å vente litt, så kommer det nok flere svar. Er ikke alle som er på siten hver dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Ja det er sikkert sant per Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst speedy Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Hvordan ser en TL-11 ut, har du ett bilde ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Magnus Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Jag har då två startjeepar, en hyfsat fin och ett riktigt vrak med Rundnosdiesel. Har motor+vxllåda från en tredje också. -Jag kan ha nitar för nitning av lameller. /Magnus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Lucas95 Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Hvordan ser en TL-11 ut' date=' har du ett bilde ??[/quote'] bild på en TL-11 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ake64 Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Inte fler som har svarat. Jag tror det är så enkelt att det är betydligt färre här som har svaret när det gäller en TL-11 än om det hade gällt en valp eller C3xx. Själv kan jag inte tillföra något och skrev därför inget. mvh Åke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ltgb912 Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 En av årsakerne är ochså, att Altyco troligens är dom enda, som har reservdelar kvar till en TL11. Du kan ochså kolla på en broms- och kupplungsservice, om dom kann fixa problemet. Jag skal fråga dom jag anvendar i Frederikssund, om det är Lomma nord om Malmö, du bor i, är det inte särskilt långt til F-sund. Jag har mest erfarenhet från TL22, men om du har haft golvat ute förut, skulle jag inte mena att det är noget stort problem at byta kupplung, men der kann vara mycket rost i skruvorna, som håller golet til hytten. Bäst är det ochså om du kan komma över nån sorts av grav eller lift. Bent Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst klanen 1 Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 nitarna ingår när man köper kopplingen tror att han tog under en femhundring skönheten är i betraktarens ögon vad andra tycker är ointressant Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst speedy Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Hvordan ser en TL-11 ut' date=' har du ett bilde ??[/quote'] bild på en TL-11 Feeeeet bil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Jag trot det är samma lamell på TL 11 som på TL 12 och 912. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 TL 12 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Jo det är säkert så att TL 11 och TL 12 har samma koppling. 912 vet jag inte. Det mesta som skiljer startbilarna åt var att TL-!! hade startgeneratorn ( för Tunnan ovh Wampire) monterad under bilen ,med en kedjekoppling från motorn och en lång kardan bakåt. På TL-12 satte man startgeneratorn direkt i nosen. Har hört att alla dessa gamla startgeneratorer plockades bort och såldes till folk som byggde el-svetsar ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Hej Johan ! Härliga bilder. Var det dig jag ringde för några dagar sen ? per Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Hej igen! Vilket härligt forum! Kanske till och med att jag hittar en stor vikt för att få mer tyngd på bakaxeln. Har en men behöver en till. Har ett Volvo nr. ( hittade inte det nu ) per Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Hej igen ! Såg på Löddeköpinge-meetinget en fin TL-11 förra sommaren. Är det kanske så att du läser den här listan? Ring gärna Per Hallin 040 414881 eller 0707 314881 mvh per Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst steinv Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Hej igen!Vilket härligt forum! per Istemmer! Jeg gillar selvfølgelig Volvos terrengbiler' date=' og vil ha en når jeg får tid. (Blir en L3314 N Felt med kapell) Om jeg ikke vore like interessert eller bilene ikke var så fine som de er, ville terrangbil.net alene være en god grunn til å bli entusiast. Høres ut som ass kissing [img']smileys/PDT_Armataz_02_10.gif[/img] men jeg mener det. Det er mye kunnskap her, veldig mye, mange er her hver dag så frågor får oftest snabba svar, og det er en uvanlig bra tone her. Positiv, ivrig hjelpsom og entusiastisk, tolerant for ulike meninger og ofte humoristisk. Det er få forumer, uansett tema, som har et så bra miljø! Keep uf the good work guys! Stein Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Hej Per, det var mig du ringde. Det här forumet är fantastiskt som jag sa, man ställer en fråga och vips har man en massa svar och tips. Mvh Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kalkyl Postad 6 Februari , 2010 Rapport Share Postad 6 Februari , 2010 Hej. Har du fått tag i lamell? Annars vet jag en gubbe som säljer lösa lameller ( och bromsband ) till vilken bil som helst. TL 11 / 12 och 912 (TL22) har ju båda A6 motor och borde således ha samma koplling. Suggan däremot har ju ED motor så den är jag mindre säker på om den passar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Hej Suggan har 10" lamell och TL 11 /12 har 12". Fär se hur det går, fick ett svar på en beg. som bara gått några hundra mil. Köper den om den stämmer men har in te fått svar än. mvh per Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Har en Ferguson-hydraulik monterad därbak med ett traktorskaktblad. Finns det möjlighet med en bild på detta bygget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst piercub Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Hej. Har en kanske dum fråga men allt är ju lätt när man vet hur saker och ting fungerar. Luftrenaren på min A 6 motor har ett filter med ett stålnät och luften renas genom ett bad av olja. Hur mycket olja, och troligtvis skall det var a en tunn olja. Nu när det var riktigt kallt hade jag problem att få igång motorn. Lyfte av luftfiltret och då gick det bättre. Troligtvis hade kondens m.m frusit och hindrade luftflödet. Har någon tips om hur ett dylikt filter skall skötas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Bör väl kunna rengöra det med diesel,thinner eller liknande. Är ju mest det grova mjäket som sätter sig i filtret. Vad gäller oljan så funkar det med vanlig motorolja. Har samma sorts filter i min Bm Victor och där har jag motorolja 15w-40. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.