Gå till innehåll

Camping skåp


Gäst seekoman

Rekommendera Poster

Gäst seekoman

Håller på att bygg om ett skåp från en 1312 till en äventyrs husbil.

 

Det borde vara flera som har byggt om sina skåp till olika saker är det någon som har något tips på något eller en bra ide som dom vill dela med sig av.

 

Någom som har erfarenhet av bensin pannan som sitter i?

Min fick jag slipa lite på stiften i bensin pumpen sen verkade den funka kanon.

 

Jag hade turen att få tag på ett skåp som varkade renoverat det låg inte den vanliga frigoliten utan ecoprim (rosa skivor) i som isolering och den verkar ovanligt frisk jämför med andra skåp jag sett.

 

Kanske lägger upp lite  bilder sen när det finns något att visa om det är någon som är intreserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Så klart vi vill se! Det var nån som byggt ett campingskåp med mörkt trä som inredning. Jag minns inte vart jag sett bilderna, men vet att bilen fanns med på renajs-träffen i somras.

 

Jag antar att du redan har koll på uppbyggnaden, jag vet du har lite engagemang i de här bilarna, men om du är intresserad så kolla tråden "skåpsuppbyggnad 13xx" under foto-delen. Tyvärr saknades bensinvärmaren i min.

 

Ser fram mot att få se mer av din bil och ditt bygge! smiley20.gif
omega24v2007-01-16 00:55:38
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det finns en del på c303-forumet på yahoo med. Kolla under våra länkar på huvudsidan. Bland annat har jag sett en 13xx med skåpet upphissat med sådana stödben som sitter på riktiga campers för pickuper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det här var det fordon på unikat.net som tilltalade mig mest:

 

VXL16HD.0-560.jpg

 

VXL16HD.3-560.jpg

 

VXL16HD.10-560.jpg

 

Japp, då vare bara å knalla till banken å snacka förstånd med em då.
omega24v2007-01-16 13:22:55
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst volvo_viking

Jag har byggt om en Volvo Viking till äventyrsbil. Hör gärna av dig!

www.mgsadventure.com har byggt om en 1314 till äventyrsbil.

 

Blir nästan förbannad när jag ser Volvo FH-12:an. 16 ton lyxhusbil. Vad ska man ha den till? 8 tons axeltryck. Åka till Afrika med den är ett hån mot lokalbefolkningen. Det är det till och med om jag åker. Men visst är den vacker.

 

/Janne

volvo_viking2007-01-27 12:50:42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
Blir nästan förbannad när jag ser Volvo FH-12:an. ... Åka till Afrika med den är ett hån mot lokalbefolkningen.

 

Håller helt med dig. Den vore nästan ett hån mot folk här också. För min del är jag imponerad av kombinationen grym terrängbil och semesterboende i ett. Givetvis helt oanvändbart till sådan terrängkörning jag vill hålla på med. Det räcker ju med en skogsdunge så är hela bilen förstörd, för att inte tala om skogsdungen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunda tankar...det är ju inte precis ett sådant fordon man åker och ställer sig utanför riksdagshuset och demonstrerar för öppning av skjutfälten för terrängåkare... det är väl som med lyx-yachtar i Monaco... pengar kan köpa det mesta men inte den ÄKTA lyckan som uppstår när man bygger något själv och kan fixa och skruva... komma på lösningar och få ihop det billigt så man har råd att åka också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

Instämmer med föregående. Drömmen om lyckan är ofta större än lyckan själv. Alltså, när man väl skaffat sig det som verkade omöjligt att uppnå, så är man ändå inte nöjd (förutom ett kort tag). Mycket vill ha mer. I och för sig lär någon ha sagt: "Ingen blir lyckligare av pengar men jag gråter hellre i en Jaguar än i en Fiat".  Samtidigt tycker jag personligen att ett gammalt fordon kan ge lika mycket glädje som ett nytt, fast till lägre kostnad. Framförallt känner man sig nöjd när man kan reparera saker själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Svorsken

 

 

Kloka ord, men

 

Drömmen i sej själv har värde, Utan stannar det hela. Senn är det jo ögonen som ser, och dom ser det dom vil se

 

 

 

 

 
Svorsken2007-01-29 21:44:57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja vet nästan inte vad man ska säga......

 

Tänkte nästan skriva en harang om u-hjälp, svensk avundsjuka mm men inser att det inte blir bättre av det. Gratulerar bara dom som lyckas skaffa sig en sådant ekipage eller en lite båt att lägga i Monaco, det är oftast ingen slump smiley2.gif 

 

För min del önskar jag att jag hade dessa leksaker! Men nu har jag en 1314 och en RJ85 och är glad för dom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...