Gäst Frippe_ Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Då jag inte är särskilt nöjd med att bilen inte är diffad bak så kom ju tankarna på att ev svetsa diffen i bakaxlen. Är det någon här som gjort detta och hur fungerar det? Hur är det med vanlig landsvägskörning osv? Hållbarheten? Då större delen av mina pengar ska gå till andra projekt så är nog det inte tal om att köpa nån "riktig" diff. Är det svårt att få tag på bakaxlar till C202 om denna skulle haverera efter svettsning? Mvh / Fredrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst pv-jeep Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Jag har åkt svetsat på min pv-jeep och just nu i skrivande stund håller Jockum på att göra Pajala-lockright på sina 202 axlar. Ska du åka mycket på väg kan det vara negativt. Kör man me skallen och inte illkör går det utmärkt. Mvh D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jockum Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Pajala-lockrighten påbörjas snart är tanken. Läste om att nån hade fyllt en diff-klump med polyester, det skulle tydligen fungera prima. Man kunde även kladda i lite glasfiber om man var osäker. Det hade ju vart ett bra alternativ då man kan återställa diffen, om inte lätt men lättare än om man kör fristad-finnens alternativ. //jocke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst pv-jeep Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Har oxå hört att man kan låsa det så men tror personligen att det blir svårt med tanke på våra däckval samt potenta motorer. iaf din V8, Min B18 bigblock hade det nog funkat me hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jockum Postad 23 Mars , 2010 Rapport Share Postad 23 Mars , 2010 Då var Pajala-diffen klar. Den ser ju inte ut som en vanlig öppen diffklump vilket gör det lite svårare vid svetsning. Jag gjorde som så att jag lossade kronhjulet, sedan åkte gaveln av så man kom åt lite bättre. Lät dreven ligga på plats och näste ihop dem. Efter de plockades de ur för helsvetsning. Nu återstår de att se om de håller..... //jocke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Frippe_ Postad 24 Mars , 2010 Rapport Share Postad 24 Mars , 2010 Svetsa ihop min diff idag, vart inte så bra med tanke på hur trångt det var att komma åt ordentligt med pinnen Men nu återstår väl bara att se hur länge det håller, premiärturen gick då bra iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jockum Postad 24 Mars , 2010 Rapport Share Postad 24 Mars , 2010 Japp det är inte mycket plats om man inte öppnar upp diffen. Dock är ju det en hel del extra jobb om man inte ska fixa nått annat i axeln samtidigt. Får bara säga lyckas till! Och hoppas det håller. //jocke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.