Gäst Jeep Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Jag tycker att 11an har för lite vikt över bakaxeln, speciellt vid branta utförsåkningar men även fästet uppför är lite dåligt. Testar att montera två plåtar i lastutrummet i linje och bakom axeln. Den undre plåten väger ~115 kg och är fastdragen med 5 st M12 bultar varav 2 st bultar även går igenom ramen. Den övre plåten väger ~105 kg och är fäst med 4 st M12 bultar i den undre plåten. Vikten på 11an är nu ~2640 kg. Framaxelvikten är ~1320 kg och bakaxelvikten är ~1320 kg. Nu ska jag testa 11an i terrängen för att se för och nackdelar med extravikten. Mvh Rune M Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Andreas.E Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Detta ser väldigt spännande ut Rune. Jag tycker också att hon är allt för lätt i rumpan, jag brukar slänga i några säckar sand, eller annat för att öka vikten med kanske 100kg. Fördelen här är ju att allt ligger stilla Väntar med spänning på att få höra resultatet. Andreas.E2007-01-20 15:35:18 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Det var attan! Ja, du tyckte ju den var lätt bak när vi åkte på Bråt sist. Ser seriöst ut! Jag tror nog det blir övervägande på plus-sidan, Rune. Du har ju visserligen fått 220 kg till en meter ovan mark, men det är ju SYNNERLIGEN lågt lastat. Mitt flak tycker jag är för lätt, men reservhjul á 40 kg spänt längst bak + snökedjor och deras "baljor" över boggin (säkert bortåt 100 kg) kändes betydligt bättre. Plus att jag sänkte till ett kilo i däcken. Nästa gång ska jag prova 0.8. Framöver när jag fått pålagt landsvägsdäcken, så kommer jag ha sex landsvägshjul på flaket när det bär av ut i terrängen. 200-250 kg till. Det är ju knappast positivt för mjukare mark, men bettet i övrigt lär öka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Svorsken Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Om du "strimlar" plåten och plasserar så långt bak som möjligt skulla oxå vara bra. Svorsken2007-02-07 07:39:16 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Jeep Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Hej Svorsken Jag hadde funderingar på att korta av plåtarna och ha 4 plåtar på höjd men det blir besväligare att använda resten av bagageutrummet och att vikten kommer högre upp. Jag har även monterat skruvfjädrar som jag tror är bra för att minska sidolutningen lite Mvh Rune M Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Svorsken Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Skönar Men grovt skulla du få samma effekt som du har plasserad dom nu, Svorsken2007-02-07 07:39:37 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 snyggt rune! du kommer säkert märka en stor skillnad på det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.