Gå till innehåll

Skruvfjädrar


Gäst Jeep

Rekommendera Poster

Efter det att jag har lagt in extravikt bak i 11an så upplever jag att den är lite mjuk och "svajig", så nu testar jag med att montera skruvfjädrar som komplement till bladfjädrana. Skruvfjädrana är från en TJ Wrangler fram och kapade till 34 cm längd.

Har testat 11an på landsväg och lättare terräng och jag tycker att den är stabilare.

 

20070120_180949_Vikt_och_fjädri.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Marcus

 

Inga extra stag, men för att centrera skruvfjädrana i övre fästet löper skruvarna runt en "hylsa" som har samma ytterdiameter som skruvarnas innediameter.

 

Mvh  Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Steike!!!   Rune.... du ligger inte på latsidan. Är det tänkt att skruvfjädrarna bara mjukar upp gången med de extra vikterna bak, eller finns det fler fördelar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej  Andreas E

Med extra vikt bak i 11an så upplevde jag att bilen blev lite svajigare på landsvägen och i terrängen så ökade sidolutningen lite ( körde samma spår varje gång jag testade ) Efter det att spiralfjädrana var monterade är bilen stabilare på landsvägen och i terrängen minskade sidolutningen lite.  OBS - Ingen vetenskap, bara hur jag upplever det smiley29.gif

Hej Lynghaug

 

Bladfjädrana är orginal möjligtvis lite trötta.

 

 

Mvh  Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lynghaug

Har själv funderat på att göra något åt fjädringen fram, detta verkar ju vara en "enkel" lösning. Har en 13-bil, när man åker utför så upplever man att fjädringsvägen fram är kort. Detta skulle kunna vara något som "förlänger" den kanske. Mina framfjädrar är ganska trötta tror jag så dom är nog i grundläge typ hoptryckta. Hörde någon som sa att det ska vara ca 8-10 cm mellan fjäder och gummit, jag har ca 4-5 cm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...