Gå till innehåll

Cargotrailer DT 1300


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst Ltgb912

Frågan är jo, om det inte var billigare att konstruera den själv? Hur är det med godkänning av släp i Sverige? Får man göra sånt själv? Har jobbat tre år i Australien, där åkte man til kommunens besiktning, och om svetsarbetet och bromsarne var OK, då var man godkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Om jag minns rätt så ska man använda typgodkända delar samt kunna visa upp en ritning hur släpen är byggd eller nått sånt.

Kommer inte riktigt ihåg.

Forskade lite i det när jag skulle regga in min Tranell-släp.

Vad jag kan se på bilden på släpen så är nog lastytan något mindre än på tranellaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att det är 3st vagnar  DT 1300 och 1st DT 1301.

 

Övriga poster där emellan verkar vara större då elverk på 7,5 KW eller mer tar lite större plats än den vagnen har att erbjuda.  :)

 

Men en 30KW generator kan ju vara bra att ha PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P6020081_Släp.jpgPDT_Armataz_02_30.gif Jag lånar tråden lite och ställer en fråga. Vad är detta för släpkärra som jag såg idag? ser väldigt trevlig ut tycker jag.

 

 

P6020084Släp2.jpg 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
Gäst Toolman

Teddan vet du nåt trick hur man får ett ebay släp över tlanten utan att bli ruinerad? Sist jag kollade va det larvigt dyrt att frakta saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teddan vet du nåt trick hur man får ett ebay släp över tlanten utan att bli ruinerad? Sist jag kollade va det larvigt dyrt att frakta saker.

Är det?

 

En kompis fick över en daycruser i vår till rimligt pris, brukar ju gå biltransportfartyg över atlanten o det är ju lite obalans i bilhandelsbalansen mellan europa o nordamerika så det brukar finnas ganska gott om plats österut. Wallenius rederierna eller nån speditör vet säkert mer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_30.gif Jag lånar tråden lite och ställer en fråga. Vad är detta för släpkärra som jag såg idag? ser väldigt trevlig ut tycker jag.

 

 

 

 

Har också set en massa olika varianter och mycket är väl fredsutrustning som funnits ute på regementen i väldigt många olika former.

 

Har aldrig sett p-bilsläp i nån form av bataljon iaf.

 

Snöskoterkärror finns ju  norrifrån ibalnd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
Teddan vet du nåt trick hur man får ett ebay släp över tlanten utan att bli ruinerad? Sist jag kollade va det larvigt dyrt att frakta saker.

Tyvärr! När jag åker hem till Staterna och ska ha med mig saker hem så tar jag allt i resväskor....

Teddan2010-06-05 23:41:31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pvpjtgb1111
Tyvärr! När jag åker hem till Staterna och ska ha med mig saker hem så tar jag allt i resväskor....

 

Det blir till att ta den stooora resväskan då om man ska få plats med ett släpPDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Det blir nog stora väskan i kolfiber. Ska ta hem delar till valpens skivbromskonvertering. Suzuki skivor tex.

Blir det plats över ska jag försöka få med en '43 Dodge Ambulans....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ltgb912

Jag tror at priserne hos staaling är förhandlingspris. Tyvärr tycker jag ochså, att dom tar ved, så det gör vont! Men dom har många snygga sågar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...