Gå till innehåll

Sprängskiss ED


Gäst Humlegaard

Rekommendera Poster

Gäst Humlegaard

Finns här någon som har en sprängskiss till motorn på Suggan?

 

Jag har konstaterat att det inte är grenröret som läcker utan nästa del, vad den nu kan heta. Skulle vilja titta på hur den borde se ut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard
du menar den lilla lådan som värmer förgasaren

dock så behöver du den inte utan du kan tillverka ett rör som sitter på plata som går direkt till avgsröret

45520101051312e47.jpg

På det viset. Tack för srängskissen.

 

Då infinner sig 2 frågor:

Hur sitter din(?) rörbit fäst i spjällhuset?

Vad gör det med avgasljudet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst klanen 1

jag tog en 3mm tjock plåt som jag ritade av hålet från grenröret och borrade bulthålen

sen gjorde jag en avlåntgt hål där jag svetsade fast röret

sen var det bara att bulta fast plattan och sätta fast resten av avgassystemet  
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

På spjällhuset (biten ovanför) finns uttag för vacum. Påverkas detta av att det är öppet nedåt? Jag har inte hittat någon beskrivning av "nedre grenröret" som det så vackert heter i reservdelskatalogen.

 

Under tiden fortsätter jag att bearbeta bultarna med 5-56 för att på sikt kunna lossa dem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst klanen 1
På spjällhuset (biten ovanför) finns uttag för vacum. Påverkas detta av att det är öppet nedåt? Jag har inte hittat någon beskrivning av "nedre grenröret" som det så vackert heter i reservdelskatalogen.

 

Under tiden fortsätter jag att bearbeta bultarna med 5-56 för att på sikt kunna lossa dem.

nej utan den undre biten går det bra det påverkar inte vakumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Humlegaard
Hur går detPDT_Armataz_02_14.gif

Trevligt att du frågar.

Det går sakta, jag har/tar haft rätt mycket jobb de 3 senaste veckorna. Så för tillfället lossas någon bult då och då. Jag har inte ännu fått isär paketet. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...