Gå till innehåll

PROTEST MOT AVSLAG


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Gäst Daniel.H.

NSOR samlar alla klubbmedlämmar nu på söndag för diskution ang ränneslätt!

förbudet är släppt från högsta ort! (s-holm)

klara besked väntas från eksjö, så som sagt 100 procentigt svar fås först efter söndag. mitt hopp finns kvar men frågan är om allas i klubben gör det!!!???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

Ja går allt som vi tgb och andra allhjulsdrivna fordons ägare som vi vill så skall det köras så b30:in återfår sin orginal kulör, klar röd PDT_Armataz_02_22.gif iaf nästan! men som sagt först efter söndag så har vi klarare besked!

 

God natt gott folk!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Ränneslätt blir som sagt inte av i år, kortfattat så har det gått till som beskrivet nedan.

NSOR's styrelse söker för att köra ränneslätt i vanlig ordning, får dock avslag med motivationen att det inte är samhällnyttigt.

NSOR's styrelse tillsammans med sv. bilsportsförbundet och ett otal andra organisationer drar detta ärende upp till riksdagsnivå och beslutet hävs till slut.

Ny ansökan skickas in, avslag kommer tillbaka med motivationen

-Ej samhällsnyttigt och så var det ju det här med miljöfrågan. PDT_Armataz_02_08.gif 

OKej, Eksjö garnision har ej fått reda på att beslutet är upphävt och att fullständig miljökonsekvensbeskirvning redan finns. Detta reds ut och ny ansökan skickas in.

Avslag igen med motiveringen att Eksjö ej sökt tillstånd att köra pansarfordon på området för 2007, vi räknas visst dit...

 

För att sammanfatta så är det någon/några i ledet av beslutsfattare på Eksjö garnision som inte gillar vår verksamhet och gör vd de kan för att se till att det inte blir av med metoder som verkar lite lustiga. Förhoppningen är dock att det ska bli ränneslätt 2008 eftersom försvaret numera har riktlinjer som uppmuntar dylika händelser på deras övningsområden.

 

Ränneslätt är för övrigt den näst största återkommande händelsen i Eksjö så Eksjö komun tycer det är synd att vi blivit stoppade i år.

 

*edit* Lite info finns även på nsor's hemsida i forumet.

MVH

Chrille
Chrille2007-05-06 19:04:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst putte

Var bor någon/några i ledet av beslutsfattare på Eksjö garnision? Vi åker hem å demonstrerar där dom bor. Det är ju bara att tala om för dom hur samhällsnyttiga VI är. Vid ev snöstorm naturkattastrof mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Nja. Man ska nog passa sig för att leta upp folk, även om vi är av det fredliga slaget. Det kommer att bli en demonstration, tidningsvägen. Men den leds av ordföranden i NSOR, så att det blir på ett sätt som överensstämmer med diplomatin kring ansökningarna. NSOR har alltid haft ett gott förhållande till Eksjö garnison och har flera gånger fått beröm av ansvariga där för väl skötta arrangemang. Det finns alla skäl att låta arrangörerna fortsätta den kontakten på det sätt de önskar sköta den. Vad som hänt till i år har jag inte riktigt koll på, men det bör vara en rad olyckliga omständigheter som började med fördraget om samhällsnyttighet. Mer lär följa i ämnet, hoppas saker vänder sig till det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille

Det är viktigt att veta att merparten av garnisionen är positiva till vår verksamhet så man ska inte dra dem över en kam.  Det är som Erik säger, kontakten bör och skall skötas av NSOR's styrelse, det är lätt att det blir onödig pajkastning mm annars och det är inte bra.

MVH

Chrille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Daniel.H.

PDT_Armataz_02_20.gif i morgon efter jobbet skulle det ha stimmats med det sista för att få allt på plats innan allt träff folk kom på plats!

 

så här nära in på ett planerat datum som inte blir känns det riktigt tråkig, jag har idag fixat med en manskapsbod som skulle varit sovplats, fika och mat bod på årets höjdpunkt! borde inte ha fixat med den dagar innan "inte ränneslätt" jag blev ju nästan ledsen...

får ta och fixa norrlandsvagnen till nästa helg ist, då vi har en klubbträff. Måste ju använda den en gång om året iafPDT_Armataz_02_25.gif

 

glöm inte att tänka en tanke för ränneslätt som ligger i koma i år!

 

Och ha det så bra det går.PDT_Armataz_02_18.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.

men hej hej här svarade ju jag kl 21:35 vaför står det inte något?? jag måste gjort någon miss eller stod det något dumt hahaPDT_Armataz_02_02.gif

 

men det som gör mig lite orolig är att det troligen inte komer att komma en 11-bil med två tokiga bröder i, efter som att du ville åka manlig bil! nu skrev jag det igen var det de någon inte ville skulle stå så? hahaha bara skojar.

det är som så att marcus hall har redan bokat in sitt bakre parti på den stolen. men jag har ett stort flak!PDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ville Björk

eksjö, var där och öva förra veckan med dom andra ingarna, men akta er för pizzerian i närheten av torget, gav mig och 6 andra magsjuka, gått en vecka ännu och skiter ännu som jag pizzar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gäst Joel Thessén
Namninsamling i protest mot att NSOR fått avslag på sin ansökan om att arrangera träff på Ränneslätt i Eksjö 2007!

 

För allas vårt intresses skull uppmanas samtliga skriva under på den här länken:

 

 

En uppmaning alltså' date=' inget GESTAPO- eller STASI-fasoner, men för alla oss som är intresserade av terrängkörning i allmänhet är det sannolikt BRA att vi visar att en inställd träff gör många besvikna. Skriver alla under på den här listan och den görs synlig på rätt ställe, så ger det en bild av hur många vi är som är drabbade av den nya arbetsordningen vad gäller försvarsmaktens upplåtelse av offroad-arrangemang.

 

Erik Törnqvist, Terrängbil.net
[/quote']

 

Hej alla terrängbilsfantaster Jag undrar om någon kan hjälpa mig att finna 2st volvo valp 11 eller volvo terrängbil 13

För arbete med fjärrvärme

bilarna måste vara i  bra funktionsskick

Ni kan maila pris samt info till

 
Joel Thessén2007-06-22 13:30:39
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...