Gå till innehåll

GRATTIS SPEEDY


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst speedy

Takker for hilsner PDT_Armataz_02_02.gif Ettersom det er min dag og jeg bestemmer, så blir det noen timer i garasjen...må jo teste ut mine nye prylar. Det ble en ny slipemaskin ettersom den siste tok kvelden på flakbilen. Obelix hadde et navn på den maskinen, enda han uttalte det saaakte, greide jeg ikke å uttale detPDT_Armataz_02_07.gif Nå står bilen der som en prikki korv(hva nå det er) så litt sparkel og syregrunning vil vel gjøre susen...PDT_Armataz_02_01.gif

Nedsliping_av_131_001.JPGNedsliping_av_131_004.JPG

Da går speedy i garasjen PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Grattis på dej,

 

Hoppas det går bra med spacklingen! Som jag sa, JAG gör plåtrent, tvättar med T-blå och blåser tort. Sen spacklar jag tirekt på plåten med Biltemas zinkspackel som ska vara mer motståndstålig rosten. Den verkar bita riktigt bra också så den sitter kvar.

 

Det finns andra som lägger en primer innan dom spacklar, och det är säkert inte fel på något sätt, men vad för primer dom använder vet jag inte. Och det är väl lite beroende på vad som ska spacklas. Är det en 13 med Alu-Zink så TROR jag att Biltemas kallgalv på spray-burk kan funka riktigt bra.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy
Grattis på dej' date='

 

Hoppas det går bra med spacklingen! Som jag sa, JAG gör plåtrent, tvättar med T-blå och blåser tort. Sen spacklar jag tirekt på plåten med Biltemas zinkspackel som ska vara mer motståndstålig rosten. Den verkar bita riktigt bra också så den sitter kvar.

 

Det finns andra som lägger en primer innan dom spacklar, och det är säkert inte fel på något sätt, men vad för primer dom använder vet jag inte. Och det är väl lite beroende på vad som ska spacklas. Är det en 13 med Alu-Zink så TROR jag att Biltemas kallgalv på spray-burk kan funka riktigt bra.

 

SKREV OBELIX
[/quote']

 

Nå gjør jeg som du sa PDT_Armataz_02_02.gif blir sikkert kanon.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Theodor

Hooo! Da får jeg bli litt sånn "sistemann",da... Er det lov å skylde på at en ikke har vært hjemme?...PDT_Armataz_02_15.gif

Grattis, Svein. PDT_Armataz_02_44.gif Håper resultatet blir bra, med både deg og bilen...PDT_Armataz_02_07.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Gäst Theodor

Grattis Speedy!!


Sa grabben som fortfarande inte har någon "sånn fin bil som dere andre har... PDT_Armataz_02_06.gifPDT_Armataz_02_22.gif

Håper det gikk bra med dere i pinsa, ble dessverre pålagt å "værsgo ha det hyggelig" på annet hold i helga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...