Gå till innehåll

Är huvudet dumt- får kroppen lida


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Gäst OBELIX

För nån vecka sen bytte vi packbox på utgående bakre kardan på YMER. Av det skälet att oljan runnit ut och blött upp handbromsen så den inte tog alls. Allt gick bra och vi fick ihop det och handbromsen tog bra. Ända tills det small till, eller knäppte till samtidigt som spaken gick ända upp till ändlägetPDT_Armataz_02_06.gif.

 

Well, det var bara att riva isär allt för att kolla vad som hade hänt, det gjorde Pepparn och jag i morse vid 8 tiden. jag borjade med att skruva bort kardanen från lådan, tog bort centrummuttern- och drog bort bromsskivan! Det är i detta ögonblick som jag inser att jag glömt en liiiten detalj? På utsidan av yoken sitter ju tätningsytan mot packboxen...... Är det nån som får en bild framför sej nu hur det ser ut när det kommer en liter ljummen olja rätt i nyllet på mej?

 

Kanske skulle ha tömt lådan INNAN jag började plocka isär handbromsapparaten. Jag fick väl tag på yoken och handbromstrumman och satte dit den igenså fort jag kunde- men det verkar ju gå så långsamt just i dom lägena. Okej, fram med ett kärl, och sen tömde vi lådorna på rätt sätt den här gången- sen plockade jag bara isär handbromsen, tvättade av mej lite, sen hem och duscha fort som f-n!

 

Vad var det som hade hänt med handbromsen då? Jo, valpens låda har en ring med ett öra på som är kopplad till spaken via länkar. Och den ringen var väldigt sliten där den tryckte ut backarna. Så sliten att rullen som funkar som lager gled av ringen och kilade fast backen i utspännt läge. Så nästa gång kommer jag att bygga på ringen med svetsen och slipa till den så den funkar som den ska!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
PDT_Armataz_02_23.gif Gött när folk bjuder på såna här berättelser. Det här påminner mig om en händelse som jag tror jag skrivit om förut, när en fd garagepolare renoverade sin bil. Med intensiv slutspurt fick han ihop det sista en sen natt, eller tidig morgon rättare sagt och med skelande ögon hällde han olja i motorn för första gången. När han hällt i nästan hela femlitersdunken tyckte han plötsligt det skvalade underligt underifrån bilen. "Åh nej, oljepluggen...!"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan
Din rubrik är perfekt!

Efter det jag har varit med om idag startar jag en säkerhetstråd också.

Jag visste hur man INTE skulle göra men jag gjorde det ändå...


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...