Gå till innehåll

Kan man regga en


Gäst Solex

Rekommendera Poster

Jo. Det går. Du behöver demontera bladfjädrar i boggin, samt intyg från Volvo på bromsar och axelvikter. Sen registreringsbesikta hos Bilprovningen. Troligen blir det även en vägning i samband med besiktningen.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit hur jag gick tillväga att lättregistrera mina två TGB-13 på Universalteknik, samma sak gäller för TGB-20.

 

 

 

Registrera TGB-13 som lätt lastbil (B-kort)

 

 

 

Det har väl skrivits en del även på det här forumet om registrering, bla i denna tråd :

 

 

 

http://www.terrangbil.net/_forum/forum_posts.asp?TID=433&KW=

 

 

 

Har du några funderingar så tveka inte att skicka mig ett PM, eller att skriva mer i den här tråden!!!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Gäst petewedi

Fråga: får man köra 13-bilen(c-kort) till regbesiktningen för att typa ner den till lätt lastbil om man bara har b-kort? Den är ju trots allt lastbil på väg till bilprovningen. För en personbil gäller ju att man får köra kortaste väg till besiktning vid tex körförbud men då har man ju rätt körkort.

 

Hur har ni som reggat om gjort?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Putte har rätt. Det han har fel i är att polisen skulle stoppa dig på en gång. Det är DEFINITIVT olovlig körning. Sen är det som alltid beroende på vem som finns under tjänstemössan. KANSKE de skulle se mellan fingrarna om du är på väg till en bokad regbesiktning, men jag skulle inte chansa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...