Gå till innehåll

Nyfiken på 965 bärgare


Gäst 912.Lars

Rekommendera Poster

Gäst 912.Lars

Har länge gått i funderingarna över att skaffa en lite större leksak för att ställa bredvid 912:an och har då sneglat på storebror TL31 även kallad Volvo 934. Men denna bil har ju samma fasta truppflak som 912:an fast i större format och jag skulle vilja ha något lite mer....spännande... Så nu har jag börjat snegla lite på bärgar modellen 965 istället.

Tänkte höra om någon har koll på om detta är en kul bil att ha som hobbyfordon och hur många finns det där ute (eller i alla fall representerade här på forumet, jag vet att Borre har en)?

Sen undrar jag också om något vet var det finns en 965a som kan tänkas vara till salu? ALE har en till salu men jag har sett 965or i bättre skick tidigare för billigare peng.

Nåja, alla tips och tankar mottages!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 912.Lars

Ja precis en sådan.

Det är även en flitig herre härpå forumet som sett till att information och bilder på denna pjäs finns på wikipedia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%A4rgningsterr%C3%A4ngbil_965

Då jag ser min 912a som pysselprojekt bör bilen inte vara allt för långt från besiktningsskick, kosmetiskt går det dock bra med lite skavanker givetvis.

Om Borre läser detta vore det kul med någon nytagen bild på 965:an då jag kan tänka att den är i mycket fint skick nu.

 

//Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lars! 

 

 

 

Jag kommer att uppdatera med lite bilder! :-)  är nu ute och flyger och

når svensk mark den 25 aug. Jag har inte kommit så lång på den pga

suggan och ammolastbilen fick lite prio. Jag ska lägga lite trådar och

se om det kan dyka upp nån 965:a

 

 

 

Kul att du fick intresse för dem

 

 

 

// Boris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär finnas en 965 till salu hos Milmac i Strängnäs och den jag pratade med hade för sig att den bilen är fullt körbar och i ganska bra skick. Kanske kan vara något?

Det fanns en ganska risig stackare som stod utanför Ö o B i Skara, men sist jag åkte förbi var den borta, annars hade den kanske varit ett alternativ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Nuså' date=' kommer troligen att anlända en 965 Bärgare till i Karlstad inom kort [img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

Återkommer med bilder när bilen är hämtad.

 

Mvh Lars

PDT_Armataz_02_44.gif Bra, då blir det minst två Volvo 965 bärgare i Kasrlstad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har handböcker och utrustningslistor/bilder till bärgarna och kan scanna dom för vårt lilla arkiv???

Har ett litet speciellt intresse för allt som påminner om Holmes bärgaraggregat.....PDT_Armataz_02_10.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bärgaren ankom Karlstad idag! Det blev den som TL13 tipsade om på Milmac. Stort tack till Wrecker Hog som trots en lång arbetsdag tog en extra sväng till Strängnäs och hämtade den, hoppas handpenningen för transporten smakade gott! PDT_Armataz_02_02.gif

Skapar en ny tråd under "I Garaget" då det är lite fix innan regbes och besiktning.

 

Hälsningar

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...