Gå till innehåll

Olerum 2 1/2 dagars


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

 

Nu är det dags för Olerums stora höstträff den 24-26 September.

 

 

FREDAG:

 

Ankomst under eftermiddagen och resande av tält eller annan ordnad sovplats på anvisat gärde.

 

Kompanigrillen tänds efterhand så vi kan äta under ordnade former.

 

Kl 19.00 håller vi förarmöte och därefter kvälls/nattkörning fram till senast Kl 23.00.

 

Guidning runt området ordnas för förstagångsbesökare, i övrigt frikörning i spåren och på kartan anvisade områden.

 

Efter 23.00 fritt ljug och samkväm tills vi blir trötta.

 

LÖRDAG:

 

Förarmöte Kl 10.00, därefter fri körning fram tills folk börjat bli hungriga, nygrillade hamburgare

 

med tillbehör, läsk, kaffe, negerbollar och kexchoklad kommer att finnas till försäljning vid

middagstid.

 

Därefter fri körning fram tills Kl 23.00. Kompanigrillen kommer tändas runt Kl 18.00

 

så alla kan äta när dom själva vill.

 

SÖNDAG:

 

Förarmöte Kl 10.00, och därefter fri körning fram till Kl 16.00.

 

OBS, Ingen matförsäljning att ske på söndagen. 

 

ÖVRIGT:

 

Kiosken kommer vara öppen större delen av helgen, även söndagen.

 

Vatten finns vid raststugan och även dasset!

 

Tänk på att ta med skräpet, kasta inget i skogen. Sista stora träffen hittade städpatrullen EN tomburk i skogen- absolut bästa betyg till er alla.

 

Pris: 300 Kr

 

Vi hälsar alla välkomna!

 

SKREV OBELIX

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja det finns plats att parkera både på och brevid kampen. 

Men det kan vara lite trixigt att komma dit. vi har ju haft lastbilar med släp, men just jag kommer inte i håg att vi haft upp en dragare med fullstor maskintrailer. grusvägen sista kilometrarna är både smal och kurvig samt några krön på. men är det en vanlig lastbil med maskin släp efter borde det inte vara några större bekymmer om man är van förare PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som Hasse säger så finns det gott om plats att ställa upp den.

 

Men jag vill i samma stund göra en liten reservering- Om det kommer att regna väldigt mycket under veckan så KAN det bli förbjudet att åka in på den lilla vägen med riktigt tunga ekipage. Vägen kan ta stor skada då grundvattnet på några ställen nästan är uppe på körbanan vid mycket regn. I så fall kommer vi hänvisa till ett fält ute vid stora vägen där det tunga gardet kan stå. Vill minnas att så var fallet vid fjolårets stora höst-träff.

 

I skrivande stund har jag inte mer info än så- men vi ska diskutera det på tisdagens möte, och slutgiltigt besked får dom berörda vid infarten.

 

Hur som helst så är du och alla andra varmt välkomna till garanterat riktigt trevlig helg!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så har vi pratat igenom vad som gäller för lastbilar. 

Och när man kommer in på grusvägen och kört några hundra meter delar vägen sej. till höger kommer man till köromerådet. och så är det skyltat Olerum till vänster. Däråt kör ni med större lastbilar, ca 1- 1,5 km senare kommer ni till en stor grön ladugård på högersida som det står olerums storgård på. fortsätt förbi den och nästa större röda lada på vänster sida, När nu kommer till den andra stora ladan på vänster sida finns det plats att både lossa och parkera, det är markägaren Christians en lada, och därifrån finns en genväg/ offroad väg över gärdena till körområdet.

Skall till lägga att mindre lastbilar och de med vanliga "biltransportsläp" samt lätta lastbilar med husvagn/ transportsläp, naturligtvis kan köra direkt upp till campingen och körområdet

När ni kommer dit så ringer ni mej Hasse Hansen, på tele 0768293401,Så även om ni har funderingar på vart ni skall med lastbilarna. Då kommer jag och visar er vart genvägen över gärdena går. det är inte sämre väg än att vi har kört en vanlig skoda pick upp den vägen.

MVH Hasse

H.Hansen2010-09-22 11:04:17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60 fordon, mycket folk med glada miner, underbart väder, blötare surhål och lerigare lerhhål! Har varit helt fantastiskt hit in tills. Det kom lite regn sent i lördags kväll- men då satt dom flesta i stugan och njöt av mat dryck och skönt ljugPDT_Armataz_02_03.gif

 

Inga större haverier heller, några rulltårtor blir det väl på nästa träffPDT_Armataz_02_01.gif

 

Slutgiltig rapport kommer väl i kväll och då blir det väl lite bilder och kanske nån spektakulär film där en husvagn är inblandadPDT_Armataz_02_08.gif 

 

Jag känner mej nöjd och stolt att få vara orsförande för Olerumsgänget, När det kommer 60 fordon och alla har så in i h-e skoj- förare,  deras respektive, barn, undomar och bara nyfikna som kommer för att titta, och knske få åka med en sväng- då känns allt jobb alla gjort innan inte alls så betungande.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu var våran stora höst-träff till ända! Det blev inte så många bilder för min del- men en liten film som visar hur kul vi hade det sent i lördagskväll!

 

 

 

 

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en helt underbar helg, vill tacka alla som kom och deltog med eller utan fordon PDT_Armataz_02_44.gif

STORT Tack till Pigge som så vänligen erbjöd sej att transportera hem  min 13 bil till Skänninge på söndagen så det blir lite närmare att ta sej ut och fixa det som behövs inför besiktningen PDT_Armataz_02_02.gif
Bakom husknuten i ställer för 8,5 mil enkel resa PDT_Armataz_02_05.gif

Nu är det bara att fixa bygga och invänta nästa träff PDT_Armataz_02_30.gif

Jag skall väl tillägga att de inte blev några foton alls för min del. då min extra starka och hållbara Olympus Tough inte heller klarade ett årsgränsen PDT_Armataz_02_12.gif, men nu är det nog ett garanti fel då fokusen inte fungerar som den skall,Den tar bara suddig foton  och tar en evighet på sej att försöka fokusera sej innan den ger klartecken och ändå tar suddiga foton PDT_Armataz_02_04.gif så den där extra försäkringen skall nog inte behöva utnyttjas PDT_Armataz_02_30.gif

 

H.Hansen2010-09-27 10:15:23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill åxå passa på att tacka alla som var med på träffen.

Det har varit en kanonbra helg med trevligt folk och ett väldigt varierat körområde så "risken" att vi återkommer är mycket stor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tack själva allihopa! Att planera en sån här träff och försöka göra allt så bra som möjligt för er som kommer är väldigt lätt när man ser att det kommer över 60 bilar, och massor av glada människor som har stenkul en hel helg.

 

Ni är hjärtligt välkomna åter! För att hålla er uppdaterade på våra evenemang så kan ni gärna gå in på www.olerumoffroaders.nu och kika då och då.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger på och tackar som f..n för 2 underbara dagar i geggamojan.

Vilmer, min 3:åriga son kommer sent att glöma alla upplevelser under dessa dagar.

Från början var det tänkt att vi bara skulle åkt på lördagen men vi var helt enkelt inte nöjda efter bara en dag.

Mer smak gjorde att vi lämnade alla måsten hemma och åkte även på söndagen.

Tack för allt, förutom att det blir för sällan!!!!!

 

Mvh.

//David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har Jag svurit en del över eran f_bannade lera.

Fick skura bilen invändigt med diskborste för att få bort skiten, ville inte köra högtrycken i bilen.

IMAG0043_637x480.jpg
Är detta nått ni vill ha tillbaka?? Jag har en nästan lika stor hög i garaget som har "torkat" loss.

När kan vi komma å få bilen inpackad i lera igenPDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pigge, Du får gärna behålla leran som souvenir! Vi har gott om den i Olerum. Det är nåt visst med leran där ute för man har hittat den lite överallt. Där den inte borde vara om man säger så. En medlem med en 13-bil hittade bara lera i portalväxeln på en axel- så viss smörjande egenskap har den nogPDT_Armataz_02_07.gif Därefter går leran under namnet Olerumshypoid.

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skogsvild

premiärkörning med polaren nybyggda suzuki

Tipsa din polare om att lufta däcken innan körning.. PDT_Armataz_02_02.gif

 

jo men han kan inte lufta däcken som det är nu. Det är 16" maskinfälgar och de har ingen "hump" och om han inte kör med mycket luft i dom krävs det näst intill inget för att kränga av däcken. Men i vinter ska det på beadlocks så problemet med avkrängda däck är åtgärdat till nästa år PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...